פיפ"א מודה: עשינו טעויות במכירת הכרטיסים למונדיאל

עוד 300 אלף כרטיסים נותרו למכירה לטורניר שייפתח בעוד פחות מ-50 יום, ובארגון הכדורגל העולמי מודים לראשונה בשגיאות שימנעו יציעים מלאים; בפיפ"א מעריכים: התפוסה באצטדיונים תעמוד על 95%

פחות מ-50 ימים לפתיחת המונדיאל בדרום אפריקה, בפיפ"א מודים לראשונה כי הארגון עשה טעויות במכירת הכרטיסים לאירוע, דבר שיגרום לכך שלא כל הכרטיסים לטורניר יימכרו עד תחילת המשחקים ב-11 ביוני. בארגון הכדורגל העולמי ציינו כי מאז נפתח שלב המכירה החמישי והאחרון לפני כשבועיים, נמכרו 200 אלף כרטיסים, ובסך הכל נותרו למכירה 300 אלף כרטיסים מתוך 2.9 מיליון שהונפקו לטורניר.

"היינו צריכים לפתוח את מרכזי המכירה למקומיים מוקדם יותר", הודה ג'רום ואלקה, יו"ר הוועדה המארגנת של הטורניר. כזכור, רק לפני שבועיים נפתחה מכירת כרטיסים לתושבי דרום אפריקה, שאיפשרה רכישת כרטיסים ללא שימוש באינטרנט או ללא צורך בכרטיסי אשראי. "אנחנו צריכים לחשוב מחדש על מדיניות מכירת הכרטיסים שלנו, ולבחון מחדש האם נכון להגביל את מכירת הכרטיסים לארבעה בלבד למשחק לרוכש. אנחנו נלמד ונסיק את המסקנות ל-2014 (המונדיאל בברזיל)".

בפיפ"א מעריכים כי בסופו של דבר רק 360 אלף אוהדים מחוץ לדרום אפריקה יגיעו לטורניר, והודו כי "למרות הבעיות, התפוסה ביציעים במשחקים תגיע ל-95%". בפיפ"א גם ניצלו את ההזדמנות כדי להזכיר כי "המונדיאל היחיד בהיסטוריה שבו נרשמה תפוסה מלאה ביציעים היה גביע העולם 1994 בארה"ב".