גילץ רוכשת 7 פארקים סולאריים באיטליה בהשקעה של 125 מיליון שקל

‎‎הפארקים מיועדים לייצר 7 מגוואט לשעה, והם מצטרפים לפארקים בהיקף ייצור של 5 מגוואט שגילץ כבר רכשה באיטליה בחודשים האחרונים ‏

‎‎בעוד רוני בירם וגיל דויטש, מייסדי אקסלנס, עדיין נאבקים בפניקס, בעלת השליטה בבית ההשקעות, בנוגע לתשלום עבור מניותיהם בחברה, הרי שבהשקעה אחרת שלהם הם ממשיכים לפעול במלוא המרץ. יזמית האנרגיה הסולארית גילץ, שבשליטת השניים, מדווחת על שני הסכמי כוונות נוספים באיטליה, בתחום הסולארי, לרכישת שבעה פארקים סולאריים בהיקף ייצור של 7 מגוואט. ההיקף ההשקעה הוא 125 מיליון שקל, וזאת בהמשך לשורת הסכמים עליהם כבר חתמה החברה בחודשים האחרונים באיטליה, בהיקף ייצור כולל של 5 מגוואט.

הפארקים אותם מתעתדת החברה לקנות נמצאים בשלבי הקמה על פני שטח כולל של 213 אלף מ"ר, ובכוונת גילץ לחתום גם על הסכם תפעול ותחזוקה עם‎ ‎החברות המקימות, במסגרתו הן יתחייבו לתחזק ולתפעל את הפארקים הללו. הסכמים מחייבים ייחתמו לאחר השלמת בדיקת נאותות לפארקים.

‏מגילץ נמסר כי כניסתה לפעילות באיטליה נובעת בעיקר מהחקיקה האיטלקית המתמרצת ניהול ותפעול פארקים סולאריים על ידי הסקטור הפרטי. זאת, על ידי תוספת מסובסדת של 0.346 יורו לקילוואט שעה לתעריף השוק של החשמל שייוצר בטכנולוגיה פוטו-וולטאית. תוספת זו מובטחת לתקופה בת 20 שנים, מתחילת הפעלתו של הפארק.

‏את הרומן הסולארי שלה באירופה החלה גילץ בספרד, ב-2008, שכן אז נתנה המדינה תמריץ מופלג ליזמים סולאריים, בדמות תעריף גבוה מאוד לחשמל סולארי. אולם התמריץ הזה הוכח ברבות הימים כפוגעני כלפי המשק הספרדי, והתעריף לחשמל סולארי נחתך משמעותית. עם זאת, בשנתיים של פעילות בספרד רכשה החברה הבת, גילץ ספרד, פארקים בהיקף ייצור של 15 מגוואט.