מאפיה בלב פ"ת: 3 עצורים בחשד לחטיפת אשת עסקים למטרות כופר

אשת העסקים ועוזרתה חולצו במבצע נועז של משטרת ישראל ■ מעצר 3 החשודים הוארך ב-10 ימים ■ בדירת החוטפים נמצאו עשרות כלי נשק, מחסניות, סכיני קומנדו, משתיקי קול, אזיקי ידיים ורגליים, כובעי גרב ועוד

חילוץ נוסח הוליווד: שתי נשים מירושלים, שנחטפו באיומי אקדח והוברחו לדירת מסתור במרכז הארץ במטרה לסחוט מהן כספים, חולצו במבצע נועז של משטרת ישראל - "לחם עניים". הפרשה הותרה היום (א') לפרסום עם הארכת מעצר חוליית 3 הגברים החשודים בחטיפה. מעצרם של כל החשודים הוארך ב-10 ימים.

בלשי וחוקרי היחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים, בסיוע יחידות מאגף החקירות והמודיעין במטא"ר ומחוז ומרכז, עצרו בימים האחרונים חוליית חוטפים בת 3 גברים יהודים תושבי מרכז הארץ, שעל-פי החשד חטפו שתי נשים - אשת עסקים אמידה כבת 60 ומנהלת משק-הבית שלה כבת 50 - מביתה של אשת העסקים בשכונת כפר דוד בירושלים.

הפרשה, שפרטיה נשמעים כמו עלילה של סרט פעולה הוליוודי, החלה ביום ראשון לפני שבועיים, אז הגיעו בשעות הבוקר 3 גברים אל ביתה של אשת העסקים, כשאחד מהם חמוש באקדח ולבוש אפוד ועליו רשום "בטחון". החמוש דפק על דלת הבית, ומשנפתחה הדלת נכנסו השלושה לדירה, איימו באקדח עליה ועל מנהלת משק-הבית שלה והורו להן לארוז בגדים לשהות ממושכת מחוץ לבית. השלושה איימו על הנשים כי "אם לא יבואו בטוב ישנה דרך אחרת".

בשעה שהשתיים אורזות בגדים וחפצים אישיים בתיקיהן, נטלו מהן החוטפים את הטלפונים הניידים שלהן וגנבו מהדירה שני מחשבים אישיים, תכשיטים יקרים וביצה סינית בעלת ערך רב. לאחר מכן יצאו מהדירה, עלו על רכב מסחרי מסוג סוזוקי ונסעו לאזור מרכז הארץ.

יום למחרת, לפנות בוקר, התקבלה במוקד המשטרה תלונה מבני משפחתה של מנהלת משק הבית ומהעוזרת האישית של אשת העסקים על היעדרותן של השתיים. המתלוננים אמרו כי ככל הנראה נשקפת סכנה לחייהן.

כבר בשלב זה הבינו במשטרה כי מדובר באירוע חריג וחמור, ונערכו לקראת הטיפול בו. עם קבלת התלונה הטיל מפקד המחוז, ניצב אהרון פרנקו, את החקירה על מפקד היחידה המרכזית, ניצב משנה שמשון נחום, והורה על הקמת צוות חקירה מיוחד לאיתור החטופות ולכידת החוטפים. הצח"מ הורכב ממפלג התשאול, מפלג המודיעין ומפלג הזרוע המבצעית, ולצידו הוקם חפ"ק מודיעיני וחקירתי שריכז את הפעילות המשטרתית .

החוקרים בסיוע יחידות מאגף החקירות והמודיעין במטא"ר החלו בחקירת המקרה. מהחקירה עלה כי החטופה, שהינה אשת עסקים אמידה ובעלת נכסים ועסקים בארץ ובחו"ל, נחטפה ככל הנראה למטרות כופר, וכי השתיים מוסתרות במרכז הארץ.

לאחר מספר ימים, במהלך החקירה, התקבל פקס אצל רואה החשבון של אשת העסקים, המתגורר בלוכסמבורג, ובו הוראה להעביר לחשבון בנק מסוים בסופיה שבבולגריה 3.5 מיליון דולר. הבקשה היתה בכתב-ידה ובחתימתה של החטופה, אך היא לא ציינה בה את הסיבה להעברת הכסף.

מאמצי האיתור הובילו את החוקרים לבניין שבו על-פי החשד הוחזקו החטופות: רחוב הזוהר 20 בפתח-תקווה. בלשי היחידה המרכזית, בשיתוף יחידת הגדעונים, נערכו סביב הבניין לפריצה על מנת לשחררן, תוך היערכות גם לתרחיש בו החוטפים חמושים וישתמשו בנשק חם כדי לסכל את ניסיון החילוץ של החטופות.

ביום השלישי שלאחר החטיפה נראו גבר ושתי החטופות יוצאים מהבניין, עולים לרכב מסחרי מסוג סוזוקי ונוסעים לכיוון בלתי ידוע. מטרת יציאתם היתה, כך התברר מאוחר יותר, החלפת דירת המסתור כדי להקשות על המשטרה לאתר את החטופות.

עם עלייתם לרכב החלו בלשי הימ"ר לעקוב אחריהם, ובמקביל התארגן הכוח האחר של המשטרה לפריצה לדירה. בצומת שמשון עצרו הבלשים את הרכב, חילצו את החטופות והשתלטו על החוטף. בחיפוש ברכב נמצאה הדרישה לכופר בסך 3.5 מיליון דולר.

זהותו של החוטף שנתפס ברכב התבררה כמיכאל ירוסלבסקי, תושב פתח-תקווה כבן 45.

במקביל למעצר של ירוסלבסקי, פרצו לוחמי יחידת הגדעונים עם בלשי היחידה המרכזית לדירת המסתור בפתח-תקווה, ובחיפוש שנעשה נמצאו עשרות כלי נשק אוטומטיים, מחסניות, סכיני קומנדו, משתיקי קול תקניים ומאולתרים, אזיקי ידיים ורגליים,כובעי גרב, אפודים קרמיים, מכשירים לראיית לילה כוונות טלסקופיות, דרכונים זרים, תעודות זהות ישראליות, פנקסי חוגר וערכות איפור.

בהמשך, עצרו שוטרי מחוז מרכז שסייעו לימ"ר באיתור החשודים חשוד נוסף: רוברט אבאייב (תושב בת-ים בן 38), שיצא מדירה בעיר והיה בדרכו לדירה בה הוחזקו החטופות. לאחר מעצרו הועבר החשוד להמשך חקירה אצל צוות החקירה המיוחד של ימ"ר ירושלים.

מחקירתם של החשודים עלה כי הם שמרו במשמרות על החטופות תוך איומי אקדח, כשהשתיים אזוקות בסרט הדבקה על ידיהן.

ביום שישי שלאחר החטיפה, בשעות אחר-הצהריים, אותר החשוד האחרון, אנטון-נתי-פטרוקוב, בשעה שבילה עם בחורה בבת-ים. לאחר זיהויו הוודאי נעצרו השניים.

בחיפוש בדירתו נתפס המחשב שנגנב על-פי מביתה של אשת העסקים והביצה הסינית יקרת-הערך. כמו כן נמצאו בדירה שתי מזוודות ארוזות ובתוכן בגדים של החשוד וחברתו, שעמדו לעזוב את הארץ באותו יום ליעד לא ידוע באירופה.

מעצרם של כל החשודים הוארך בבית משפט השלום ב-10 ימים. החקירה נמשכת, וצפויים מעצרים נוספים.

חוטפים ירושלים / צלם: משטרה
 חוטפים ירושלים / צלם: משטרה

לצפייה בסרטון באתר חדשות ערוץ 2 לחץ כאן