פרופסור ראובן גרונאו הוזמן לוועדת חייק להציג את משנתו

גרונאו יציג בפני חברי הוועדה את עמדתו לגבי התחרות והפיקוח על התעריפים בשוק התקשורת

פרופסור ראובן גרונאו זומן על ידי יו"ר ועדת התעריפים לבחינת תעריפי בזק , אמיר חייק, להציג בפני חברי הוועדה את משנתו על פיקוח על תעריפי בזק. חייק החליט להזמין את גרונאו השבוע בשל ניסיונו הרב והיכרותו עם הנושאים שעומדים על סדר יומה של הוועדה, וכן להציג את הדו"ח האחרון שחיבר ואשר קבע את האסטרטגיה הנוכחית של משרד התקשורת לעניין כללי התחרות בשוק התקשורת.

מלבד הפיקוח על תעריפי בזק וקביעת תעריפי קישור הגומלין ברשתות תקשורת נייחות, מעוניינים חברי הוועדה לשמוע את דעתו של גרונאו על מודל השוק הסיטונאי, נושא מרכזי בסדר יומה של הוועדה. אסטרטגיית השוק הסיטונאי נקבעה על ידי ועדת גרונאו ואומצה על ידי שר התקשורת אריאל אטיאס באוגוסט 2008. הרעיון המרכזי הוא ליצור מגרש משחקים מאוזן, שבו יוכלו מספר רב של שחקנים לספק שירותים מגוונים, בין היתר באמצעות קנייה סיטונאית של שירותי תקשורת, לרבות בדרך של חכירת מקטע הגישה לבית הלקוח (פירוק רשת הגישה של בזק למקטעים). כך יוכלו חברות תקשורת לרכוש מבזק ומהוט כמות גדולה של קווי אינטרנט, תוך קבלת הנחה משמעותית על היקף הקווים הכולל.

ועדת חייק תצטרך לקבוע את שיעור ההנחה בשוק הסיטונאי, את מחיר חכירת הקווים, את התנאים לחכירה ועוד.

בעבר קבע גרונאו את תעריפי בזק והחליט כי שיעור תעריפי החברה יופחתו, דבר המעיד על חשיבות ניסיונו בנושא.

לאחר שגרונאו יציג את עמדתו בפני הוועדה, זו צפויה לגבש את נהלי העבודה שלה ולהוציא זימונים לשמיעת עמדות כל חברות התקשורת. במקביל צפויה החברה לשכור חברת ייעוץ חיצונית שתסייע לה בהשוואות בינלאומיות בנושא פיקוח על תעריפי חברות תקשורת.