שולה זקן נעצרה מיד עם נחיתתה בנתב"ג; מעצרה הוארך ב-7 ימים

(עדכון) - זקן חשודה בפרשת הולילנד בלקיחת שוחד, תיווך לשוחד, הלבנת הון ומירמה והפרת אמונים ■ במהלך הדיון בביהמ"ש דיברה המשטרה לראשונה בגלוי על כך שזקן חשודה בהעברת כספי שוחד מיזמי הנדל"ן לאולמרט

שולה זקן, ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, נחתה היום (ב') בסמוך לשעה 15:00 בנתב"ג. כוח משטרה המונה 4 שוטרים המתין לה במקום ולקח אותה לחקירה במשרדי היאח"ה בחשד למעורבות לכאורה בפרשת הולילנד.

בתום חקירתה הובאה זקן לבית משפט השלום בראשון-לציון להארכת מעצרה. בית המשפט קיבל הערב את בקשת המשטרה והורה להאריך את מעצרה ב-7 ימים.

שולה זקן / צלם: יוסי זליגר
 שולה זקן / צלם: יוסי זליגר

זקן חשודה בפרשת הולילנד בעבירות של לקיחת שוחד, תיווך לשוחד, הלבנת הון ומירמה והפרת אמונים.

בבקשה להארכת מעצרה של זקן כתבה המשטרה כי על-פי החשד, במהלך כהונתה כמנהלת לשכתו של אהוד אולמרט כראש עיריית ירושלים ושר התמ"ת, לקחה זקן שוחד עבור עצמה ועבור אחרים. תשלומי השוחד הרבים שולמו על-פי החשד לזקן תמורת סיוע שלה וסיועם של אחרים לקידום פרויקט הולילנד, קידום האינטרסים של חברת הזרע וקידום פרויקטים נוספים.

זקן חשודה גם כי העבירה את כספי השוחד מיזמי הולילנד לבכיר בעיריית ירושלים ובמשרד התמ"ת.

פעולותיה של זקן ביחד עם חשודים נוספים בפרשה הוביל בין היתר, על-פי החשד, להרחבת פרויקט הולילנד ולהגדלת ההכנסות ליזמים באופן ניכר.

למעשה, במהלך הדיון דיברה המשטרה לראשונה בגלוי על כך שזקן חשודה בהעברת כספי שוחד מיזמי הנדל"ן לאהוד אולמרט.

בפתח דיון הארכת המעצר אמרה זקן כי היא הופתעה ממעצרה בשדה-התעופה, וכי יש כאן איבוד פרופורציות, אך הוסיפה כי היא מרגישה בסדר גמור, אינה מודאגת, והיא מתכוונת לשתף פעולה עם המשטרה.

חופשה משפחתית

זקן, ששהתה בחופשה משפחתית בלוס אנג'לס שהלכה והתארכה, חזרה היום לארץ לקראת חידוש משפטה ומשפטו של אולמרט בשבוע הבא בפרשות ראשונטורס, טלנסקי ומרכז ההשקעות.

בנוסף, לפני שבוע פנו אנשי יאח"ה לסניגורה של זקן, עו"ד מיכה פטמן, והודיעו לו כי זקן "דרושה לחקירה" בהקדם בנוגע לחקירת הולילנד הנמצאת בעיצומה.

נוסעים שהיו עם זקן בטיסה סיפרו כי היא ישנה כמעט כל זמן הטיסה ונראתה שלווה ורגועה.

ליברמן: "שמח שלא שכחו אותי"

במקביל, פרשת הולילנד ממשיכה להסתעף. ‎‎סניגוריו של מאיר רבין, העצור זה 3 שבועות במסגרת חקירת פרשת הולילנד, אמרו מוקדם יותר היום כי הוא נשאל בחקירת המשטרה אם העביר מיליון דולר לשורה של גורמים פוליטיים בכירים, ובראשם מנהיג ש"ס הרב עובדיה יוסף, שר החוץ אביגדור ליברמן, וכן השרים לשעבר ח"כ רוחמה אברהם-בלילא ודני נווה.

"בימים האחרונים הייתי מאוכזב, הולילנד, חטיפות, ושמי לא שורבב לשום פרשה", אמר היום אביגדור ליברמן בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו. "קמתי הבוקר ושמחתי שהצליחו לשרבב את שמי לפרשייה, לא בפעם הראשונה ולא האחרונה. הרגשתי שמחה בלב, באתי על סיפוקי, ואני בחברה מכובדת עם עובדיה יוסף. אני שמח שלא שכחו אותי".