מבטח סימון גבתה ב-2009 פרמיות בהיקף של כ-3.3 מיליארד ש'

בשנה החולפת חצתה הסוכנות הגדולה בשוק את רף 30 מיליארד שקל בצבירות פנסיוניות-פיננסיות המנוהלות באמצעותה

סוכנות ניהול ההסדרים מבטח סימון, בניהול אריק יוגב ובבעלות קבוצת הביטוח והפיננסים מגדל , מסכמת בימים אלו עשור מאז הוקמה לאחר רכישתן ומיזוגן של סוכנויות הענק מבטח שמיר וסימון את ויזל.

בסוף 2009 מבטח סימון, מנהלת ההסדרים הפנסיוניים והפיננסים הגדולה בשוק, ניהלה עבור לקוחותיה צבירות בסך העולה על 30 מיליארד שקל, וזאת ביותר מ-800 קופות ביטוח, קרנות פנסיה וקופות גמל. מתוך היקפי צבירה מיועצים ומשווקים אלו, החברה מנהלת צבירות פיננסיות (קופה"ג וקרנות השתלמות) בהיקף של מעל ל-4 מיליארד שקל.

ב-2009 גבתה החברה פרמיה שנתית בהיקף של 3.3 מיליארד שקל עבור לקוחותיה, אותה העבירה לגופים המוסדיים. ממבטח סימון נמסר כי על פי הציפיות הסוכנות תנהל ב-2010 פרמיה שנתית בהיקף של יותר מ-3.8 מיליארד שקל. נציין כי מדובר בהיקף גבייה שהיה ממצב אותה בסביבת גבייה של חמש הקבוצות הגדולות. עם זאת, נציין כי מבטח סימון אינה מקור רווח עבור מגדל, ואינה מיועדת להיות כזאת, כאשר היא סיימה את 2009 עם רווח סמלי של 12 אלף שקל בלבד, וזאת לעומת רווח נקי של 2.8 מיליון שקל ב-2008 (אז נהנתה מהטבת מס מאחר ורשמה הפסד לפני מס של 10.9 מיליון שקל).

לדברי אריק יוגב, מבטח סימון שינתה בשנים האחרונות את תפיסתה האסטרטגית ויצאה תוכנית חדשה המשלבת צמיחה בליבת הפעילות הפנסיונית והפיננסית של החברה עם הרחבה וגיוון מעטפת השירותים הניתנים על ידה ללקוחותיה. "נתרכז בשדרוג מערכת הייעוץ הדיגיטלי למבוטח ומערכת ניהול תיק ההסדרים הפנסיוניים והפיננסיים ונמשיך לפתח ערכים מוספים ללקוחות בתחומי משאבי אנוש, יעוץ כלכלי, אקטוארי ופיננסים", אמר. נציין כי במבטח סימון מטופלים כ-250 אלף איש בעקבות התקשרות הסוכנות עם מעסיקיהם.

בנוסף, חברת מגדל, המחזיקה בבעלות המלאה במבטח סימון, הודיעה על רכישת 50% מחברת "בריינספא", המפתחת שיטה מדעית התורמת למניעת תהליכי נסיגה קוגניטיבית המתאפיינת בין השאר בפגיעה בכושר הזכירה ועיבוד המידע בקרב אנשים בריאים בני 50 ומעלה. לדברי אמיר שלח, משנה למנכ"ל מגדל וראש תחום ביטוח בקבוצה, "ההחלטה של מגדל להשקיע בבריינספא ולהציע למבוטחים כתב שירות ("ריידר") ייחודי בתחום, הינו חלק מהאסטרטגיה של מגדל לפתח את מוצרי הגיל השלישי". היקף העסקה אינו מהותי ולא נמסר.