כרטיס האשראי של "חבר" פוגע בהכנסות של בנק אוצר החייל

"הנפקת הכרטיס הקטינה בצורה משמעותית את הכנסות אוצר החייל מכרטיסי אשראי" מדווח הבנק הבינלאומי בדו"חותיו השנתיים ■ על פי הערכות, הנפקת הכרטיס תקטין את רווחי אוצר החייל ב-7 מיליון שקל, ותפגע ברווחיו השנתיים בכ-11%

ההסכם בין ישראכרט למועדון "חבר", להנפקת כרטיס אשראי ייעודי עבור משרתי הקבע, פוגע בהכנסות בנק אוצר החייל. "הנפקת הכרטיס הקטינה בצורה משמעותית את הכנסות בנק אוצר החייל מכרטיסי אשראי" מדווח הבנק הבינלאומי בדו"חותיו השנתיים. על פי הערכות, הנפקת כרטיס "חבר" תקטין את רווחי בנק אוצר החייל ב-7 מיליון שקל, ותפגע ברווחיו השנתיים בשיעור של כ-11%. מנכ"ל הבנק הוא ישראל טראו.

בפברואר 2009 נחתם הסכם בין "חבר" לבין ישראכרט להנפקת כרטיסי אשראי חוץ בנקאי ממותג שגם יעניק שירותים פיננסיים נלווים לחברי המועדון. במסגרת ההסכם עברו במחצית השנייה של 2009, חברי מועדון "חבר" (אנשי מערכת הביטחון וגמלאיה) לקוחות כל הבנקים, לכרטיס שהונפק על-ידי ישראכרט. מרבית עמיתי "חבר" נמצאים בבנק אוצר החייל ובעקבות ההסכם עברו עשרות אלפי לקוחות בנק אוצר החייל מכרטיס ישראכרט בנקאי לכרטיס ישראכרט "חבר" חוץ בנקאי.

לאור זאת, כל ההכנסות מכרטיס האשראי החדש, כמו ריביות על האשראי ועמלות בתי עסק, מתקבלות בחבר ובישראכרט במקום בבנק אוצר החייל. הבנק חתם על הסכם עם ישראכרט שמסדיר הענקת שירותים למחזיקי הכרטיס וכך קיבל תמורה שצמצמה במקצת את הפגיעה בהכנסות. אובדן ההכנסות השנתי נאמד ב-10 מיליון שקל. בנק אוצר החייל סיים את שנת 2009 עם רווח של 60 מיליון שקל בהשוואה לרווח של 52 מיליון בשנת 2008, הבינלאומי מחזיק 73.8% מבנק אוצר החייל והיתרה שייכת לחבר משרתי הקבע.