כלל פיננסים מאחד את פעילות התעודות וקרנות הסל

הקים חטיבת מדדים, שתרכז את פעילות תעודות וקרנות הסל של הבית תחת אותה המטריה

טל רז, מנכ"ל כלל פיננסים, השיק היום (ב') מהלך ארגוני נוסף בבית ההשקעות, במסגרתו הוקמה חטיבת מדדים, שתרכז את פעילות תעודות וקרנות הסל של הבית תחת אותה המטריה. מי שינהל את החטיבה הוא ליאור כגן, מנכ"ל חברת תעודות הסל של הבית, מבט.

היקף הנכסים שתנהל החטיבה עומד כיום על כ-7.5 מיליארד שקל, כמיליארד מתוכם בקרנות סל והיתר בתעודות. המהלך שהשיק היום כלל פיננסים דומה במהותו למהלך שביצע בית ההשקעות אקסלנס, כשהשיק את פעילות קרנות הסל של הבית תחת קסם. פעילות התפעול של קרנות הסל בכלל פיננסים תמשיך להתנהל תחת חברת הקרנות, ואת השיווק של המוצרים תרכז חטיבת המדדים.

המהלך שמובילים רז וכגן מחזק את פעילות תעודות הסל של מבט בתוך בית ההשקעות. מבט הוזכרה פעמים רבות כמועמדת להימכר על ידי כלל פיננסים, ולאורך שנות הפעילות היא כמעט ולא נתמכה על ידי הבית. כגן ציין היום, כי "עד הגעתו של רז לחברה, תעודות הסל לא הוגדרו כמוצר אסטרטגי".

כגן הוסיף, כי בפעילות קרנות הסל לכלל פיננסים יש נתח שוק של כ-39% בהיקף הנכסים המנוהל, אך כחלק מהאסטרטגיה הכוללת של הבית, בה מתמקדים באזורים של רווחיות, לקרנות הסל נתח של 85% מעוגת ההכנסות של השוק כולו. לדברי רז, בכלל פיננסים לא פוסלים התרחבות של החטיבה דרך מנועים חיצוניים, כלומר רכישה של נכסים, אך נכון להיום לא עומדים דברים על הפרק.