מחזיק מניות במאפיית אנג'ל דורש להדיח את מנהלי החברה

יצחק סלע דורש למנות מבקר פנים שיבדוק את פעולות החברה מאז 2002, על רקע הפסדים כבדים מפעילות העוגות של המאפייה ■ אנג'ל: "מדובר בתביעת-סרק המונעת משיקולים זרים"

ניהול לא תקין שהוביל בין היתר להפסדים של מיליוני שקלים מפעילות בתחום מוצרי המאפה, וכן בזבוז של מיליוני שקלים במלחמות משפטיות פנימיות - אלה הטענות המרכזיות בגינן החליט איש העסקים יצחק סלע, בעל עניין במאפיות שלמה אנג'ל (5.4%), לתבוע את החברה.

בדיווח של אנג'ל היום (ב') לבורסה מוזכרים מנכ"ל החברה, ירון אנג'ל, הסמנכ"ל יגאל חיאט ומנהלת הכספים רות מירון, כנושאי המשרה שפעלו לטענת סלע בניגוד לטובת החברה. בנוסף, סלע טוען כי החברה מנוהלת בדרך המקפחת את זכויותיו בה.

סלע הגיש בקשה למתן סעד לבית המשפט המחוזי בירושלים, בה הוא דורש מינוי מבקר פנים שיבדוק את פעולות החברה מאז 2002, כמו גם את הדחת נושאי המשרה המוזכרים מתפקידיהם, זכאות למנות דירקטור לחברה ולקבלת מסמכים שונים.

סלע, המחזיק במניות אנג'ל כבר יותר מ-10 שנים, הסביר היום ל"גלובס" כי "ניהול החברה לא תקין, ואני מבקש להחליף את כל המנהלים שם. מפעילות העוגות של אנג'ל יש הפסדים מצטברים שמגיעים כבר לכ-15 מיליון שקל".

עוד במהלך 2009 פנה סלע לדירקטוריון החברה, ודרש ממנו לפעול להחלפת חלק מנושאי המשרה בה ולתבוע אותם, אולם הדירקטוריון דחה את בקשתו.

יצחק סלע יוצג בידי עוה"ד רפאל יולזרי ורועי גאליס ממשרד עו"ד גדעון פישר ושות'.

אנג'ל, המאפייה הגדולה בארץ, מייצרת בירושלים, לוד, נתיבות, כפר-החורש ובית-שמש. תחום הפעילות העיקרי שלה הוא ייצור ושיווק לחמים, וב-2009 פעילות זו היוותה קרוב ל-90% מהכנסותיה, שהסתכמו ב-560.3 מיליון שקל - נסיגה של 5% ביחס ל-2008. בנוסף, היא עוסקת בייצור ושיווק מוצרי מאפה.

מתוצאותיה הכספיות של אנג'ל עולה כי פעילות המאפים נמצאת במגמה שלילית, והפסדיה גדלים. בעוד פעילות הלחם הניבה לה ב-2009 רווח תפעולי של 42.5 מיליון שקל - פעילות המאפים הסבה לה הפסד של 6.1 מיליון שקל, אחרי שב-2008 הסבה לה הפסד של 4.5 מיליון שקל וב-2007 הפסד של 2.3 מיליון שקל. בשורה התחתונה הציגה אנג'ל בשנה החולפת רווח נקי של 27 מיליון שקל - נסיגה של 14% ביחס ל-2008.

הסכסוך המשפחתי מעיב על העסקים

נזכיר כי ב-2008 עלתה המאפייה לכותרות על רקע סכסוך בין גד אנג'ל, המשמש כסמנכ"ל בחברה ומחזיק ב-22.6% ממניותיה, לבין יתר בני משפחתו (ירון אנג'ל, 22.6%, יגאל חיאט, 10.6%, ורות מירון, 6.8%). הסכסוך פרץ לאחר שגד סייע לשתי נשים שהתלוננו על הטרדה מינית מצד עובד החברה.

באנג'ל סברו כי המשך העסקתו של גד מזיקה לחברה, ורצו לפטרו, אולם הוא ממשיך לכהן בתפקידו בזכות צו מניעה מבית משפט. כיום נמצא הסכסוך בין הצדדים בהליך גישור, ובדו"חותיה הכספיים ל-2009 עדכנה אנג'ל כי הליך זה נמצא בשלבי הוכחות וסיכומים.

סלע טוען כי גם לעניין זה השפעה על התנהלותה של אנג'ל, ומסביר כי "כל המלחמה שמתנהלת בעניין זה עולה הון לחברה. זה שמנהלים נגד גד מלחמה על חשבון בעלי המניות, זה לא מקובל".

א.י.ל סלע, באמצעותה מחזיק התובע במניות המאפייה, היא חברה קבלנית העוסקת בתחום התשתיות, ודרכה הוא בעל עניין גם בחברות בורסאיות נוספות - ארזים (6%), בנק ירושלים (5%) ויצוא, השולטת בבנק ירושלים (6.4%). כן הוא מחזיק במניות קבוצת הכשרת היישוב.

מרוני רימון, יועץ התקשורת של חברת שלמה א. אנג'ל, מסר בתגובה: "תחת ניהולו של המנכ"ל ירון אנג'ל הגיעה החברה להישגים עסקיים יוצאי דופן והרוויחה עשרות מיליוני שקלים בשנים האחרונות. מדובר בתביעת-סרק המונעת משיקולים זרים לחלוטין, וכל מטרתה היא לנגח את הנהלת החברה".