שיא במספר התלונות שהגיעו לנציבות תלונות הציבור במהלך שנת 2009: כ-13 אלף תלונות. מדובר בגידול של כ-20% במספר התלונות לעומת השנה הקודמת והכפלה במספר התלונות ב-5 השנים האחרונות - כך עולה מהדו"ח השנתי של נציבות תלונות הציבור לשנת 2009, שיפורסם ביום רביעי הקרוב.
הגופים המובילים במספר התלונות שהוגשו נגדם הם נמוסד לביטוח לאומי; משטרת ישראל; משרד הפנים; משרד האוצר; משרד המשפטים; משרד התחבורה; מינהל מקרקעי ישראל; ורשות השידור.
מבדיקת התלונות עולה כי למעלה מ-30% מהן נמצאו מוצדקות - שיעור גבוה בהרבה לעומת המקובל במדינות רבות.
בין הגופים ששיעור התלונות המוצדק עליהם היה גבוה יותר מהממוצע בולטים: רשות השידור - 55%; משרד התחבורה - כ-55%; אגד - כ-53%; דואר ישראל - כ-47%; משטרת ישראל - 43%; עיריית חיפה - כ-39%; ועיריית ירושלים - כ-32%.
כמו כן, במהלך שנת 2009 גדל בכ-50% מספר הפונים לקבלת צו הגנה, והוצאו 13 צווים זמניים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.