רכישה ראשונה של גוגל בישראל: רכשה את LabPixies ב-25 מיליון דולר

הסטארט-אפ הישראלי מתמחה בפיתוח גאדג'טים מותאמים אישית, כגון גאדג'טים ב-iGoogle, ב-iPhobe ובאנדרואיד ■ "השוק הישראלי ידוע ביצירתיות ובחדשנות שלו - אנו תמיד מדברים עם חברות על שיתופי-פעולה אפשריים"

רכישה ראשונה של ענקית החיפוש גוגל בישראל. החברה הודיעה היום (ג') כי היא רכשה את חברת הסטארט-אפ הישראלית LabPixies, המתמחה בפיתוח גאדג'טים המותאמים אישית לגולש, כגון גאדג'טים ב-iGoogle (עמוד פרסונלי), ובאייפון והאנדרואיד. היקף העסקה מוערך בכ-25 מיליון דולר.

מדובר במהלך אסטרטגי של גוגל בישראל בכל הנוגע לסצינת הסטארט-אפים. בניגוד למיקרוסופט, יאהו או eBay, שכבר ביצעו רכישות בשוק המקומי, גוגל, שנכנסה לפעילות בישראל ב-2005, נמנעה מכך עד כה. LabPixies, בה עובדים 12 איש, תמוזג לתוך הפעילות של מרכז המחקר והפיתוח של גוגל ישראל.

הגאדג'טים שמפתחת החברה הם למעשה יישומי רשת זעירים, המספקים לגולשים שמתקינים אותם מידע שימושי, כגון חדשות או מזג אוויר, משחקים וגישה מהירה לתיבת הדואר האלקטרונית. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לפתח יישום אחד המתאים לכמה סביבות, בהן פייסבוק, מייספייס, Netvibes ועמוד הבית האישי של יאהו (My Yahoo).

לדברי גוגל, העובדה ש-LabPixies הייתה אחת החברות הראשונות שפיתחה גאדג'טים עבור iGoogle, והיא מתמחה בפיתוח אפליקציות מבוססות ענן המאפשרות לאלפי מפתחים ליצור יישומים עבור משתמשים מכל העולם, הובילה להחלטה על הרכישה. זאת במטרה לחזק את המוצר של החברה - iGoogle.

LabPixies הוקמה במארס 2006 על ידי רן בן-יאיר (מנכ"ל), עודד פונטש, ניר צמח ואודי גרף. בין לקוחות החברה נמנים גם הניו-יורק טיימס, ומספר המשתמשים שלה עומד על כ-40 מיליון גולשים. החברה גייסה עד כה סכום של 1 מיליון דולר מקבוצת משקיעים פרטים, בהם האחים גלעד וירון קרני (שכיהן גם כמנהל הפיתוח העסקי וחבר בהנהלת חברה), והמשקיעים האמריקניים פבריס גרינדה ומארק גרסון. המודל העסקי של החברה מבוסס על פרסומות המופיעות בתוך הגאדג'טים והיא מתחרה בחברות כגון Slide ו-RockYou, כמו גם ב-Gigya הישראלית.

בן-יאיר אמר בתגובה: "הקמנו את LabPixies במטרה ליצור חווית גלישה מותאמת אישית ובכדי לפתח גאדג'טים שימושיים לאנשים בחוויית הגלישה היומית שלהם. אנו רואים בעסקה עם Google הזדמנות פז עבור הצוות שלנו להשתלב בסביבת עבודה החולקת עימנו את אותה תשוקה להעניק למיליוני משתמשים חוויה מקוונת אולטימטיבית".

באתר החברה נכתב כי "שנינו (החברה וגוגל, נ"פ) הרגשנו שזה הזמן הנכון לחבור ביחד". עוד נכתב כי "העבודה בגוגל תסייע לנו להגדיל את החשיפה שלנו ליותר משתמשים, וכן תיתן לצוות שלנו הזדמנויות רבות יותר".

פרופ' יוסי מטיאס, מנכ"ל מרכז המחקר והפיתוח של גוגל בישראל, הוסיף כי "אנו מקדמים בברכה את הצוות של LabPixies אל מרכז המו"פ של גוגל בישראל. אנו מאמינים כי צירוף הצוות המוכשר הזה למרכז יאפשר לנו להמשיך ולחזק את פלטפורמת האינטרנט ולהפוך אותה לאטרקטיבית מתמיד עבור מפתחים ועבור גולשים ברחבי העולם. גוגל מאמינה בחדשנות וביצירתיות הישראלית, ואנו נמשיך לשאוף לשיתופי פעולה עם חברות מקומיות וסטארט אפים גם בעתיד".

לגבי האפשרות שמהלך זה מסמל על כניסתה הרשמית של גוגל לזירת הסטארט-אפים המקומית כרוכשת אופציונלית גם בעתיד, אמרה החברה ל"גלובס" כי "השוק הישראלי ידוע ביצירתיות ובחדשנות שלו. אנו תמיד מדברים עם חברות על שיתופי פעולה אפשריים, אולם נכון לעכשיו אין לנו דבר להוסיף בנושא". על פי ההערכות, המגעים בין שתי החברות התנהלו במשך כשנה.