השופטת כוחן: המשטרה היתה יכולה למנוע את תופעת גואל רצון

‎‎‏ביהמ"ש האריך את מעצרו של רצון - המואשם בביצוע עבירות מין בנשותיו, ביצוע מעשי סדום ואחזקה בתנאי עבדות - עד תום ההליכים ■ השופטת: "אישיותו היא פרוורטית, חולנית והרסנית"

‎‎‏בית המשפט המחוזי בתל-אביב האריך היום (ג') את מעצרו של גואל רצון - המואשם בביצוע עבירות מין בנשותיו, ביצוע מעשי סדום ואחזקה בתנאי עבדות - עד תום ההליכים.

‏בהחלטתה כתבה השופטת חיותה כוחן: "אישיותו הפרוורטית, החולנית וההרסנית באה לידי ביטוי ועוברת כחוט השני בשלל העדויות. בדרכו הפתלתלה והנלוזה ובשליטתו המוחלטת הוא עיוות את מחשבתן של נשותיו וסירס את אישיותן, עד כי איבדו כליל את רצונן האישי. נבזותו ושפלותו של המשיב מרקיעות שחקים. הוא ניצל את תמימותן ותומתן של בנותיו הצעירות בשנים, ולבסוף טוען כי הן חפצו בכך".

נציין כי כבר בשנת 2000 אחת מנשותיו של רצון הגישה עדות במשטרה, אך זו לא המשיכה לחקור. על כך הוסיפה כוחן: "אני סבורה כי אילו המשטרה היתה עושה את המוטל עליה אז, התופעה ששמה 'גואל' לא היתה מתפשטת והופכת לממדים מפלצתיים. בכך ניתן היה להציל מספר קורבנות". ‏

‎‎מופתעת מההחלטה

עו"ד שלומצין גבאי, המייצגת את רצון, טענה כי הופתעה מההחלטה שנפלה בדיון, כיוון שהשופטת לא איפשרה לה להשמיע את טענותיה בדבר עילות המעצר. עוד טענה שלומציון כי בדיון קודם השופטת אמרה כי תדון תחילה בראיות המוכיחות את אשמתו של רצון לכאורה, ולאחר מכן בעילות למעצרו ובשאלת הארכת המעצר עד תום ההליכים.

‏בתגובה השופטת כוחן הודיעה כי תפנה את טענותיה לבית המשפט העליון וכתבה: "מסוכנותו הרבה של המשיב עולה מכל היבט אפשרי, ועל כן אני סבורה כי לא קיימת חלופה שיש בה כדי לאיין את מסוכנותו. מטעם זה לא ראיתי צורך לקיים דיון נוסף באשר למסוכנותו של המשיב".

עו"ד גבאי הודיעה בתום הדיון כי בכוונתה לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון.