פורד עקפה את התחזיות ודיווחה על רווח של 2.1 מיליארד דולר

מדובר ברבעון הרביעי ברציפות בו מדווחת החברה על עלייה ברווח ■ העלתה את תחזיותיה לשנה כולה ■ ההכנסות עלו ב-15% ל-28.1 מיליארד דולר ■ "פורד יצאה מהמשבר במצב טוב יותר מזה נכנסה אליו"

יצרנית כלי הרכב השניה בגודלה בארה"ב, פורד מוטורס דיווחה היום (ג') לפני פתיחת המסחר בוול סטריט כי הרוויחה 2.1 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2010, בכך עקפה החברה את תחזיות האנליסטים. החברה העלתה את תחזיותיה לשנה כולה כשהיא קוצרת את הפירות מהתאוששות שוק הרכב ומהעלייה במחירי המכוניות והמשאיות.

הרווח ברבעון הראשון של השנה הינו הרבעון הרביעי ברצף בו מדווחת החברה על רווחיות, העלייה הרצופה הארוכה ביותר מאז שנת 2005, וזאת לעומת הפסד בסך 1.43 מיליארד דולר עליו דיווחה החברה ברבעון המקביל אשתקד.

בניטרול סעיפים חד פעמיים הסתכמו רווחי פורד ב-46 סנט למניה כאשר האנליסטים בשוק ציפו ל-31 סנט למניה.

הכנסות החברה עלו ב-15% ל-28.1 מיליארד דולר, קצת גבוה מהצפי שהיה ל-28 מיליארד דולר.

הזינוק במסירות בארה"ב בשיעור של 37% היה יותר מכפול מהעלייה הממוצעת שנרשמה בתעשיה, מה שעזר לפורד להגדיל את חלקה בשוק המקומי בקצב החד ביותר מזה 33 שנה. נציין כי פורד היתה היחידה מבין יריבותיה (GM, קרייזלר) שהצליחה להימנע מפשיטת רגל ב-2009.

"לאחר כל הבלגן שהיה בשווקים הפיננסיים, פורד יצאה במצב טוב יותר מזה שהיתה בו לפני המשבר... רווחיותה ויכולתה למכור מכוניות רק תגדל כאשר הכלכלה תתייצב" אמר בריאן מק'גין נשיא בית ההשקעות הקרוי על שמו.