לאומית מכוונת למשפחות צעירות; קורסי הכנה ללידה בחינם

קורסים דומים ביתר הקופות עולים 200-400 שקל ■ הדוגמנית מירי בוהדנה תשיק את הקמפיין החדש

קופת חולים לאומית מכוונת אסטרטגית אל משפחות צעירות, והיא עומדת לצאת בימים הקרובים בקמפיין שיכלול הטבות מרחיקות לכת ליולדות. הקופה תציע קורס הכנה ללידה בחינם לכלל המבוטחות, גם כאלה שאינן מחזיקות בביטוח משלים. בנוסף, היא תציע קורס "ליווי התפתחותי" לאחר הלידה - גם הוא בחינם וללא צורך בביטוח משלים.

לצורך השוואה, קורס הכנה ללידה בשירותי בריאות כללית עולה 400 שקל, וללקוחות כללית מושלם הוא עולה 200 שקל. הכללית מציעה למבוטחות המושלם גם שיעורים פרטיים ליולדת תמורת סכום דומה, וקורס הורות לאחר הלידה תמורת 420 שקל, בשיתוף מכון אדלר. קורס הכנה ללידה למבוטחי מכבי עולה 350-400 שקל, ללא הבדל בין מי שמחזיק ביטוח משלים לבין אלה שאינם.

האסטרטגיה של לאומית ברורה: בקופות החולים כבר הבינו מזמן שהציבור נוטה לעבור לקופה חדשה בעיקר בשלושה צמתים מרכזיים בחיים - לאחר חתונה, לאחר מעבר דירה ולאחר הרחבת התא המשפחתי. לכן בפרסומות של הכללית תראו דמות מצוירת בשם "חמודי", במאוחדת תפגשו בילד וילדה שמסבירים למה מאוחדת מיוחדת, במכבי בחרו באמא שיודעת לרפא מיד את הכאב של ילדיה, ולאומית אימצה עד היום את החסידה שמביאה ילדים לעולם.

אפרופו החסידה של לאומית, היא תופיע שוב בקמפיין החדש שיעלה בטלוויזיה ובאמצעים השונים, אולם אליה תצטרף כוכבת חדשה: הדוגמנית מירי בוהדנה, שנמצאת בעצמה בהריון עם ילד שני. הקמפיין הזה יחשוף גם את המיתוג החדש של הקופה: "לאומית שירותי בריאות" - בדומה למיתוג של הכללית ומכבי. מאוחדת, לפחות לפי שעה, היחידה שקוראת לעצמה "קופת חולים".

"אנחנו מביאים את ת"א לפריפריה בעצם, כי הקורסים שלנו יתקיימו בחינם ב-29 מרכזים ברחבי הארץ", אמר היום בקופה. המנכ"ל, נסים אלון, הוסיף כי "ההטבות האלה יוצרות מהפכה של ממש בעולם ההיריון והטיפול בילד, ואנו שמחים לפרוץ את הדרך בתחום זה". בלאומית סבורים כי יתר הקופות יישרו קו, או לפחות יעמיקו את ההנחות לקורסים השונים.

אבל יש עוד סיבה למהלך של לאומי: מסתבר כי בקופה מבוטחים כיום רק כ-14 אלף ילדים עד גיל שנה, לעומת 26 אלף במאוחדת, 38 אלף במכבי ו-79 אלף בכללית. הקמפיין החדש נועד לגייס באופן אגרסיבי משפחות צעירות כדי להגדיל את הפלח הזה, ולשמר לקוחות קיימים.

התחרות בין קופות החולים מביאה עימה בשורות צרכניות של ממש. כך למשל, הכללית השיקה לאחרונה שירות שבו ניתן לדבר עם רופא ילדים באמצעות מצלמה אינטרנטית בשעות הלילה. מכבי, לעומת זאת, מאפשרת שיחות ועידה בין חולה ורופא משפחה במרפאה מרוחקת, לבין רופא מומחה מאחד המרכזים הרפואיים הגדולים של הקופה. גורם באחת הקופות אמר היום כי הוא מקווה שהתחרות על הצעירים לא תבוא על חשבון אחרים - הקשישים למשל.