לקראת דו"ח פריגו: מה חושבים האנליסטים והאם לקנות את המניה?

בהראל ואי.בי.אי מעריכים כי תוצאות הרבעון הקרוב של חברת התרופות יהיו טובות ביחס לרבעון המקביל, אך חלשות ביחס לזה הקודם ■ שניהם מעניקים למניה מחיר יעד הנמוך ממחירה הנוכחי

לקראת פרסום דו"חות פריגו מחרתיים (ה'), פרסמו היום שני בתי השקעות סקירות על הצפוי בהם. פריגו היא חברת תרופות אמריקנית שפעילה גם בישראל, נסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב בשווי של 5.5 מיליארד דולר.

האנליסט סטיבן טפר מהראל פיננסים מצפה מהחברה להציג תוצאות חזקות יחסית לרבעון המקביל ב-2009, אולם נמוכות ביחס לרבעון הקודם בשל עונתיות. הוא מעריך שמכירות התרופות ללא מרשם יצמחו ב-7% בשל השקת מוצרים חדשים וטעמים חדשים של מוצרים להפסקת עישון. לעומת זאת, הירידה התלולה בתחלואת השפעת תביא למכירות מתונות של מוצרי החורף.

טפר מעריך עוד שתרופות המרשם הגנריות יצמחו בלמעלה מ-40% והרווחיות של החברה תמשיך להשתפר. להערכתו, היחלשות הדולר לעומת מטבעות אחרים תתרום למכירות, אך תפגע מעט בגידול ברווחיות.

האנליסטית נתלי גוטליב מאי.בי.אי צופה גם היא רבעון טוב ביחס לרבעון המקביל, אולם חלש מעט בהשוואה לרבעון הקודם שהיה חזק במיוחד על רקע תחלואת שפעת החזירים והיעדר תחרות במוצרים רווחיים של החברה. בניגוד לטפר, גוטליב צופה דווקא מכירות חזקות של מוצרי החורף (במיוחד מתחילת הרבעון). בתחום תרופות המרשם, היא מעריכה שתירשם צמיחה של 25%, ובתחום חומרי הגלם צמיחה של 23%.

גוטליב וטפר חלוקים גם בעניין תרופת האומפרזול (Omeprazole) המיועדת לטיפול בצרבת. פריגו השיקה את הגרסה הגנרית בסוף 2007, ולאחרונה גברה התחרות בשוק. גוטליב מעריכה שייתכן שברבעון השלישי יהיו סימנים ראשונים לתחרות, והמגמה תגבר ברבעונים הבאים.

היא מזכירה מספר מוצרים חדשים שהושקו לאחרונה ומיועדים גם הם לטיפול בצרבות, ולדבריה אין לשלול שחיקת מחירים לאור העלייה בתחרות. לעומת זאת, טפר דווקא סבור שברבעון השלישי מכירות האומפרזול ימשיכו להיות חזקות, בעקבות העיכוב בכניסת המתחרה, ד"ר רדי, לשוק.

שני האנליסטים מצפים מפריגו לפרט יותר בנוגע ליעדיה ותחזיותיה לאחר רכישת PBM, עליה היא הודיעה לאחרונה. PBM היא יצרנית תחליפי חלב ופריגו משלמת עבורה 808 מיליון דולר. שניהם גם נוקבים במחירי יעד נמוכים ממחיר השוק - טפר ב-50 דולר וגוטליב ב-55 דולר - בעוד מחיר המניה כיום הוא 60.24 דולר. המלצת טפר היא "משקל חסר" והמלצתה של גוטליב היא "הפחת".