עו"ד ירום הלוי יועמד לדין משמעתי: כינה עד מטעם המשטרה "שקרן"

הלוי, מבכירי הסניגורים הפליליים, חקר בחקירה נגדית בבית המשפט עד מטעם המשטרה, ואמר לו: "אתה מבייש את המדים שלך, אתה צריך ללבוש בגד-ים ולא מדים" ■ מואשם במעשים הפוגעים בכבוד מקצוע עריכת הדין

ועדת האתיקה של מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין החליטה להעמיד לדין משמעתי את עו"ד ירום הלוי, מבכירי הסניגורים הפליליים, שכינה עד מטעם המשטרה שאותו חקר בחקירה נגדית בבית המשפט "שקרן". בנוסף אמר עו"ד הלוי לעד: "אתה מבייש את המדים שלך, אתה סותר את עצמך, אתה צריך ללבוש בגד-ים ולא מדים".

בקובלנה, שהוגשה על-ידי עו"ד עמוס ויצמן, מואשם עו"ד הלוי במעשים הפוגעים בכבוד מקצוע עריכת הדין, התנהגות שאיננה הולמת ואי-מתן עזרה לבית המשפט לעשות משפט.

ל"גלובס" נודע כי אף שעו"ד הלוי התנצל בפני השופטת ד"ר דפנה אבניאלי, שבאולמה אירעה התקרית החריפה בינו לבין העד - בסופו של דבר הוא חזר בו מהתנצלותו ושב והאשים את העד, בתגובה שהעביר לוועדת האתיקה בראשות עו"ד אפרים נוה.

"הריני להביע את תדהמתי מהחוצפה של המתלונן", כתב הלוי לוועדת האתיקה, "שאחרי שמעל בתפקידו כחוקר משטרה, שיבש הליכי חקירה, בייש את משטרת ישראל ושיקר במצח נחושה בבית המשפט - הוא מעז להזיל דמעות תנין, לזעוק מרה בדבר הפגיעה בשמו הטוב ולבקש להיפרע ממני".

התקרית אירעה בבית המשפט המחוזי בבאר-שבע בדצמבר 2008 כנגד נאשם בעבירות סמים, שאותו ייצג עו"ד הלוי. במהלך החקירה הנגדית שחקר הסניגור את העד, איש המשטרה, וכינה אותו "שקרן" וכינויי גנאי נוספים, הפסיקה השופטת אבניאלי את החקירה ודרשה ממנו להתנצל. בתחילה סירב הלוי והמשיך לקרוא לעד "שקרן", עד שאבניאלי נאלצה להוציאו מאולם בית המשפט.

בשלב מאוחר יותר הסכים עו"ד הלוי להתנצל: "אני רוצה להתנצל בפני בית המשפט, אם בית המשפט לא רווה נחת מההתבטאויות שלי, ואני לא אחזור עליהן. מותר לי להגיד שהחוקר מבייש את משטרת ישראל. הדבר לא יישנה באולם הזה. חלק מהדברים שאמרתי לחוקר ניתן היה לוותר עליהם. אני מתנצל שאמרתי שמתאים לך ללבוש בגד-ים, אני לא מתנצל על שאמרתי שאתה לא דובר אמת".

לאחר שהחלו ההליכים המשמעתיים בוועדת האתיקה, שיגר הלוי מכתב "התנצלות כנה" לוועדה, ואולם לדברי הקובל, עו"ד ויצמן, "תגובת הנאשם לתלונה מבהירה כי התנצלותו בבית המשפט לא היתה כנה".