תביעה: עו"ד משה זינגל התרשל באישור ייפויי-כוח נוטריוניים

עפ"י התביעה, זינגל הפר את חובותיו כנוטריון ופעל ברשלנות כשאישר ייפויי-כוח נוטריוניים של יורשי קרקעות ערבים מבלי שווידא כי הם אכן חתמו עליהם והבינו את משמעותם - התרשלות שהובילה לביטול עסקת מקרקעין

חברת "הימנותא", הפועלת בחסות קק"ל ומטרתה רכישת קרקעות, הגישה לפני כחודשיים תביעה בסך כ-2 מליון שקל לבית משפט השלום בתל-אביב נגד עו"ד ונוטריון משה זינגל, מנהל העיזבון של מוני פנאן ז"ל.

בכתב התביעה נטען כי עו"ד זינגל הפר באופן מהותי את חובותיו כנוטריון ופעל ברשלנות כשאישר ייפויי-כוח נוטריוניים של יורשי קרקעות ערבים מבלי שווידא כי הם אכן חתמו עליהם והבינו את משמעותם - התרשלות שלטענת "הימנותא" הובילה לביטול עסקת מקרקעין שביצעה וגרמה לה נזקים רבים.

באמצעות עוה"ד דינה יהב ואור גל-און ממשרד עוה"ד יהב ושות' טוענת "הימנותא", כי על עו"ד זינגל לפצות אותה בגין נזקים והוצאות שנגרמו לה אך ורק בשל הסתמכותה המלאה על ייפויי-הכוח הנוטריוניים שנערכו על-ידו.

לטענתה, בעקבות התרשלותו של עו"ד זינגל פסל בית המשפט המחוזי בירושלים את ייפויי-הכוח של יורשי הקרקע וביטל את העסקה.

בכתב התביעה נכתב כי בשנת 1997 פנה ל"הימנותא" אדם בשם סאלם אבו-כוש והציע למכור לה חלקות בבעלותו שנמצאות בכפר ענאתא הסמוך לירושלים. אבו-כוש עצמו לא היה בעל הקרקע, אלא שימש כמתווך בין יורשי הקרקעות שהיו מעוניינים למכור אותן, אך חששו לעשות זאת באופן ישיר לישות ישראלית. "הימנותא" הודיעה לאבו-כוש כי היא מעוניינת לרכוש את הקרקע, בכפוף לכך שיציג ייפויי-כוח נוטריוניים בלתי חוזרים, אשר יאושרו וייערכו על-ידי נוטריון ישראלי, לפיהם היורשים מעבירים לו את זכויותיהם במקרקעין.

האישורים הנדרשים הוחתמו בפני עו"ד משה זינגל והוצגו ל"הימנותא", ובהתאם להם רשמה "הימנותא" את העסקה במשרדי רשם המקרקעין בבית-אל והעבירה את הכספים לאבו-כוש.

כשנתיים מאוחר יותר הגיש אחד מיורשי הקרקע תביעה לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד "הימנותא" וכנגד אבו-כוש ורשם המקרקעין לביטול העברת הזכויות בקרקע.

היורש טען כי הוא מעולם לא חתם על ייפוי-כוח נוטריוני להעברת זכויותיו בקרקע, וכי חתימת היורשת השנייה על ייפוי-הכוח נעשתה במירמה על-ידי אבו-כוש, בשיתוף עו"ד זינגל, תוך ניצול העובדה שהיא היתה חולה ועיוורת.

המחוזי קיבל את תביעתו של היורש, פסל את תוקפם של ייפויי-הכוח הנוטריוניים שנערכו על-ידי עו"ד זינגל וביטל את העסקה כולה.

כעת מגישה "הימנותא" תביעה נגד עו"ד זינגל ודורשת כי יפצה אותה על הנזקים שנגרמו לה כתוצאה מביטול העסקה, בשל פסילת תוקפם של ייפויי-הכוח הנוטריונים של היורשים, שאושרו על-ידו.