לאחר 14 שנה: חברת החשמל מפרסמת מכרז לשירותי לובינג

לאחר הפרידה מאייל ארד, נפרדת גם ממשרד פוליסי של בוריס קרסני ■ מחפשת שירותי לובינג לתקופה מוגבלת של שנה עם אופציה להארכה לשנתיים נוספות

חברת החשמל פרסמה בתחילת השבוע מכרז לשירותי לובינג, זאת לאחר שב-14 השנים האחרונות עבדה עם משרד פוליסי של בוריס קרסני. בטיוטת דו"ח מבקר המדינה נמתחה ביקורת על משך זמן העסקתם של יועצים חיצוניים ובכללם קרסני. לפי תנאי המכרז החברה מחפשת שירותי לובינג לתקופה מוגבלת של שנה עם אופציה להארכה לשנתיים נוספות. נקודה מעניינת אחרת קשורה לניקוד: רק 40% מהציון יינתנו להצעה הכספית ו-60% להצעה המקצועית. גורמים בחברה אמרו ל"גלובס" כי אין כל מניעה ממשרדו של קרסני להשתתף במכרז.

לאחרונה הפסיקה חברת החשמל את העבודה עם יועץ התקשורת אייל ארד בתום 13 שנה בעקבות ממצאי בדיקת מבקר המדינה. בעקבות כך פרסמה החברה מכרז בו זכה בשבוע שעבר משרד גיתם BBDO של משה תאומים.

בדיקת המבקר גילתה כי החברה שילמה ב-2008 לא פחות מ-15.6 מיליון שקל לקרוב ל-60 מומחים ויועצים חיצוניים שהעסיקה, חלקם שלא על-פי כללי מינהל תקינים. בעקבות הבדיקה הוקפאו ההתקשרויות עם כל היועצים עד לניסוח כללים חדשים ואחידים להעסקתם.
מחברת החשמל נמסר בתגובה כי "הסכם ההעסקה של משרד פוליסי הסתיים ב- 31.12.2009 והחברה נדרשה לצאת למכרז, ללא כל קשר לדוח מבקר המדינה. חברת החשמל אינה מוסרת כל נתון שהוא או כל מידע שהוא שקשור למכרז שנמצא בהליך.
כאשר יסתיים הליך המכרז ויבחר משרד חדש, חברת החשמל תודיע על כך".