"חברו של מצא, עו"ד פורר, השתתף בשיחות על מינויים ברשות המסים"

טלחום פרידלוב, יו"ר ועד עובדי מס הכנסה לשעבר, סיפר בעדותו כי בטיול לצפון בפסח 2006, אליו נסעו הוא, ג'קי מצא ועו"ד תמיר פורר, הם דיברו על מינויים ■ "סברתי שזה לא תקין שפורר, כעורך דין חיצוני, משתתף בשיחות"

ההאזנות בתיק רשות המסים כללו גם שיחות בין אנשים שלא התבקש לגביהן צו האזנה - כך עלה מעדותו של איש יחידת ההאזנה במשטרה, צבי משה, שהעיד בתיק, בו מואשמים מנהל רשות המסים לשעבר ג'קי מצא ובכירים נוספים ברשות בקבלת שוחד מרו"ח קובי בן-גור ויורם קארשי, שהתערבו במינויים בתוך הרשות.

נושא ההאזנה לשיחות שלא במסגרת הצו עלה במהלך חקירה נגדית שערך סניגורו של בן-גור, עו"ד משה ישראל, לעד מיחידת ההאזנה. ישראל שאל אותו האם ייתכן שבמהלך ההאזנות נקלטות שיחות שעורך אדם המחייג למספר טלפון המצוי בהאזנה. העד אישר כי אם המתקשר שוחח עם אדם נוסף לפני שנענה בטלפון - השיחה נקלטת.

בהמשך העיד בתיק גם טלחום פרידלוב, יו"ר ועד עובדי מס הכנסה לשעבר וכיום מנהל היחידה הארצית לאכיפת הגבייה. עדותו של פרידלוב אופיינה באי-זיכרון של פרטים רבים הנוגעים למינויים ברשות המסים.

במהלך הדיון רמז השופט זכריה כספי כי אם פרידלוב יענה על כל שאלה ב"לא זוכר" - הוא יתרשם כי העד מתחמק. בפתח הדיון הודיעה הפרקליטות כי התיק נגד פרידלוב, שנחקר באזהרה, נסגר.

פרידלוב סיפר על טיול לצפון בפסח 2006, אליו נסעו הוא ומצא וכן גידי בר-זכאי, לשעבר סמנכ"ל הרשות, ועו"ד תמיר פורר, איש רשות המסים לשעבר וחברו של מצא. בתשובה לשאלה אישר כי "לא דיברנו כל הזמן על מינויים, אבל דיברנו גם על זה".

לדבריו, הוא סבר באותו זמן כי זה לא תקין שפורר, כעורך דין חיצוני, משתתף בשיחות על מינויים. פורר, שנחקר אף הוא באזהרה, אמור להעיד בתיק. הפרקליטות סירבה לומר אם כבר הודיעה לפורר כי תיקו נסגר.

בחקירה נגדית לעו"ד נבות תל-צור, סניגורו של מצא, אישר פרידלוב כי אמר בעבר כי היה לחץ מצד לשכת שר האוצר למנות את דודו ואנונו, כיום פקיד שומה חקירות מרכז, לפקיד שומה חקירות תל-אביב. כמו כן, פרידלוב אישר כי היה לחץ למנותו לסמנכ"ל, אם כי הוא לא זכר לאיזה תחום.

פרידלוב אמר גם בעדותו כי הוא חשב ש"ואנונו הוא מנהל טוב שראוי לקידום".

תל-צור ציין כי מדובר בעניין טבעי שלשכת השר מעונינת בקידום אנשים שונים, והעובדה היא כי קידומו של ואנונו נעשה בסופו של דבר בתקופת המנהל הנוכחי, יהודה נסרדישי.

עוד אמר פרידלוב בעדותו כי סיפר לסמנכ"ל משאבי האנוש לשעבר ברשות, שמואל בוברוב, המואשם בתיק, כי המליץ למצא למנותו.

באשר לאורנה בכר, סגנית פקיד שומה תל-אביב 1, אמר פרידלוב כי ערב קידומה, היתה לו שיחה עימה שבה ביקש ממנה להישאר.