השקעת ביומד ראשונה ללייזר דטקט; "נבחן עוד השקעות"

השקיעה 2 מיליון דולר בחברת בימ-מד ■ לייזר דטקט היתה חברת מו"פ מבטיחה עד שהתרסקה ונמכרה ב-20 אלף שקל ■ לאחרונה החברה מתאוששת, לאחר שהבעלות עברה לזאב ברונפלד ומני מור

השקעה ראשונה של חברת לייזר דטקט במתכונתה הנוכחית, מגיעה אל שוק המכשור הרפואי. לייזר דטקט תרכוש 40% מהון המניות של חברת BeamMed בדילול מלא, תמורת 2 מיליון דולר במזומן.

לייזר דטקט, שנסחרת בבורסה המקומית לפי שווי של 57 מיליון שקל, הייתה בעבר חברת מו"פ מבטיחה בבעלות ITL, כשפיתחה מערכת לזיהוי חומרי נפץ וסמים.

היא הפכה לציבורית ב-2007, אבל צברה הפסדים והבעלות הועברה תמורת 20 אלף שקל בלבד לחברת צ'פטר 11. אלא שגם היא לא הצליחה להבריאה ובנובמבר האחרון נכנסו להשקעה בה מני מור, זאב ברונפלד ויונתן מלכה.

מור, שמכהן כיו"ר לייזר דטקט, מוכר בשוק ההון כ"סוחר שלדים" ובעל עניין בחברות ביומדיקס, די מדיקל וביו-סל. ברונפלד הוא יו"ר פרוטליקס ומלכה, שהיה מנכ"ל חברת החיתום של מיטב, מונה לאחרונה כמנכ"ל לייזר דטקט.

מלכה אמר היום ל"גלובס" כי לייזר דטקט שוקלת להשקיע בחברות נוספות. "אנחנו בוחנים כל מיני אפשרויות, בעיקר בתחום מדעי החיים, שהוא התחום בו אנחנו עוסקים בשנים האחרונות, אבל לא בהכרח בו", הוא אמר.

בימ-מד מפתח-תקווה הוקמה ב-2004 ועסקה בראשית דרכה בהפצת ציוד רפואי בישראל. לפני כשנתיים היא החליטה להתמקד בשוק האולטרה-סאונד ורכשה את הטכנולוגיה של חברת סאנלייט מדיקל. היום ירדה מנייתה ב-6%.

"בימ-מד עברה תקופה קשה"

לבימ-מד יש אישורים לשיווק המוצר. החברה כבר מוכרת בהיקף של מיליוני דולרים בשנה והיא רווחית. מכשיר האולטרה-סאונד שלה מיועד לאבחון של אוסטיאופורוזיס, מחלה בה נפגעת צפיפות העצם על רקע בריחת סידן, בדרך-כלל בגיל מבוגר. החברה עומדת לפני השקת קו מוצרים חדש, וההשקעה מלייזר דטקט תאפשר לה להגדיל את מאמצי המכירות.

"שוק האבחון של צפיפות העצם מגלגל 600-700 מיליון דולר בשנה ולמעלה ממחציתו הוא ציוד מבוסס רנטגן", מסביר מנכ"ל בימ-מד, טל מרום. "תחום האולטרה-סאונד תפס תאוצה באבחון, כי הוא מציע חלופה זולה בהרבה ונגישה".

אם בימ-מד מוכרת, רווחית ובעלת פוטנציאל, למה ההשקעה לא בוצעה במחיר גבוה יותר?

מרום: "עברנו תקופה קשה בשנתיים-שלוש האחרונות, ופעילות ההפצה בישראל לא הייתה מספיק חדה ורווחית. מרגע שהתמקדנו באולטרה-סאונד ובשוק העולמי, עלינו על דרך המלך. כרגע יש בחברה משקיע אחד, גוף השקעות זר, והחלטנו לצרף גוף נוסף, שמביא איתו ניסיון והיכרות עם שוק ההון והעולם הרפואי. הוא יחזק אותנו במישור האסטרטגי והפיתוח העסקי".