HP רכשה את פאלם בתמורה ל-1.2 מיליארד דולר במזומן

HP תשלם 5.7 דולר בעבור כל מניה של פאלם, מחיר המשקף למניות פאלם פרמיה של 23% מעל למחיר הסגירה של המניה הערב ■ עיקר העניין של HP בחברה הינו במערכת ההפעלה שפיתחה פאלם

חברת היולט פאקרד (HP) הודיעה הערב (ד') כי היא רוכשת את חברת פאלם בעסקת מזומן בשווי של 1.2 מיליארד דולר - ובכך הסתיימו שבועות ארוכים של ספקולציות באשר לעתידה של יצרנית מחשב כף היד אשר נקלעה לבעיות קשות על רקע המכירות החלשות של הסמארט פון שהשיקה החברה, מה שהוריד את שווי המניה.

על פי ההסכם בין השתיים תשלם HP 5.7 דולר בעבור כל מניה של פאלם, מחיר המשקף למניות פאלם פרמיה של 23% מעל למחיר הסגירה של המניה הערב בוול סטריט. העסקה קיבלה את אישורי שני הדירקטוריונים.

פאלם פיתחה מערכת הפעלה בשם webOS והשיקה שני מכשירים - ה-PRE וה-PIXI אשר עובדים על מערכת ההפעלה הנ"ל. HP היתה בין המועמדות לרכישת פאלם, מאחר וכיצרניות מחשבי ה-PC האחרות גם היא רואה את העתיד בשוק המכשירים הניידים על פני המחשבים הנייחים.

"מערכת ההפעלה החדשנית של פאלם מספקת פלטפורמה אידאלית לשם הרחבת אסטרטגיית הניידות של HP" אמר טוד ברדלי, סגן הנשיא הפעיל של קבוצת המערכות הפרטיות של החברה.

השלמת העסקה צפויה במהלך הרבעון הפיסקאלי השלישי של HP שצפוי להסתיים ב-31 ביולי. נשיא פאלם, ג'ון רובינשטיין צפוי להישאר בחברה.