הולילנד: "פיגור בקצב המכירות המצטבר בשניים מהבניינים"

כך מציינת פולאר בדו"חות הכספיים שלה לרבעון השלישי של 2009, שפורסמו הלילה באיחור ניכר ■ החברה עלולה לבצע הפחתות שווי בגין עצירת הפרויקט על ידי עיריית ירושלים

חברת פולאר השקעות , המחזיקה ב-60% מפרויקט "הולילנד" הידוע לשמצה בירושלים, פרסמה באישון לילה 4 דו"חות כספיים מתוקנים לרבעונים 1-3 של שנת 2009 ולשנת 2008 כולה, בין היתר בעקבות מכירות חלשות של הדירות ב"הולילנד" בשניים מהבניינים, מה שעלול לגרור בהמשך פירעון מיידי של האשראי שהועמד לה לצורך הפרויקט.

החברה מציינת בדיווח לבורסה, כי "קיים פיגור בקצב המכירות המצטבר בשניים מהבניינים" בפרויקט. למרות זאת, החברה מציינת כי בפברואר האחרון, לפני פיצוץ הפרשה בתקשורת, היא קיבלה מכתב מהבנק המלווה את הפרויקט, בו נמסר לה כי אין כוונה להעמיד לפירעון מיידי את ההלוואה שניתנה לה בשלב זה, בשל "עלייה בקצה המכירות".

פרויקט "הולילנד" בירושלים כולל 969 דירות ב-12 בניינים, מגרש אחד בייעוד למלונאות ושטחי ציבור. בנייתם של 3 בניינים טרם הושלמה וכן טרם החלה בנייתו של בית המלון.

בינתיים, הקפיאה עיריית ירושלים את הפרויקט בעקבות התפוצצות פרשת מתן השוחד לצורך קידום הפרויקט, בה נקשרו שמות רבים ומוכרים כגון ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ראש לשכתו שולה זקן, ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי ועוד.

בעקבות החלטת מהנדס עיריית ירושלים להקפיא את פרויקט "הולילנד", מציינת פולאר כי הנהלת הפרויקט החלה לבחון את שווי הפרויקט וייתכן כי החברה תיאלץ לבצע הפחתות שווי, אותן אין היא יכולה לאמוד בשלב זה.