רשות המסים בוחנת מתן פטור מדיווח מקוון לאוכלוסיות מסוימות

מדובר באוכלוסיות שמחזור העסקים שלהן נמוך, באוכלוסיות המגישות דו"ח רק בשל פריסת פיצויים, וכן באוכלוסיות נוספות שחייבות להגיש דו"חות רק משום שיש להן הכנסות פאסיביות כמו הכנסה מדמי שכירות

רשות המסים בוחנת מתן פטור מדיווח מקוון לאוכלוסיות מסוימות, בין היתר לעסקים שמחזוריהם נמוכים - כך גילה מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, שדיבר השבוע בכנס יועצי המס בים המלח.

על-פי חוק מ-2008, כל יחיד שיש לו הכנסה מעסק, או שכיר המגיש דו"חות, חייב להגיש את הדוחות באופן מקוון או על-ידי מייצג או באמצעות שידור באינטרנט. החל מ-2009 לא ניתן להגיש דו"ח ידני אלא רק דו"ח מקוון.

ואולם, בעקבות פניות שהגישו לרשות המסים בוחנת הרשות בימים אלה מתן פטור מחובת דיווח מקוון לאוכלוסיות מסוימות. מדובר באוכלוסיות שמחזור העסקים שלהן נמוך, באוכלוסיות המגישות דו"ח רק בשל פריסת פיצויים, וכן באוכלוסיות נוספות שחייבות להגיש דו"חות רק משום שיש להן הכנסות פאסיביות כמו הכנסה מדמי שכירות.

נסרדישי התייחס בין היתר להיחידה ללוחמה בפשיעה המאורגנת של רשות המסים, המתחילה לקרום עור וגידים: לדבריו, המגויסים צפויים בתוך שבועיים להתחיל קורסי מפקחים וחוגרים. בתום הקורסים ישתלבו ביחידה.

בראש היחידה הועמד אהרל'ה עוז, והיא תהיה כפופה לסמנכ"ל חקירות ברשות, אבי ארדיטי.