סיוה מחכה לדור הרביעי: צופה גידול של 10% השנה

הרווח הגולמי של החברה הגיע לשיא של 93% מההכנסות ברבעון הראשון

השינוי המואץ בתחום הטלפונים הסלולאריים לכיוון הדור השלישי והרביעי בא לידי ביטוי בתוצאות של סיוה , ספקית טכנולוגיית עיבוד האותות הדיגיטאליים (DSP). סיוה מסכמת את הרבעון הראשון עם הכנסות של 10.6 מיליון דולר, גידול של 11% לעומת הרבעון הראשון של 2009, ושל 4% לעומת הרבעון הרביעי של 2009.

במבט מלמעלה, ההישג של החברה הוא הגידול בהיקף תשלומי התמלוגים. אלו הסתכמו ב-5 מיליון דולר, או 47% מההכנסות, פחות או יותר בהתאם לרבעון הרביעי. אלא שזוהי הפעם הראשונה בהיסטוריה של החברה בה תמהיל ההכנסות שלה משתנה כך שההכנסות מתמלוגים הופכות למובילות. המודל של סיוה מספק לה הכנסות ממכירת רישיונות שימוש בטכנולוגיה, וכן הכנסות בהיקפים של כמה סנט על כל התקן שבו יש שימוש בטכנולוגיה מתוצרתה.

התמהיל הגבוה יותר של תמלוגים בא לידי ביטוי גם בשורה תחתונה משופרת. הרווח הגולמי של סיוה הגיע לשיא של 93% מההכנסות, והרווח התפעולי גדל ב-72% לעומת הרבעון המקביל, ל-1.9 מיליון דולר, או 18% מהמחזור. הרווח הנקי הסתכם ב-2 מיליון דולר או 9 סנט למניה - גידול של 42% לעומת הרבעון המקביל. בנטרול רישום מענקי אופציות לעובדים כהוצאה, הגיע הרוח הנקי ל-2.6 מיליון דולר, או 12 סנט למניה. בוול סטריט ציפו לרווח נקי של 11 סנט למניה.

במבט קדימה, מעדיפים בסיוה להתרכז בפוטנציאל של יישומי הדור הרביעי עבורם. לדברי מנכ"ל החברה, גדעון ורטהייזר, בסוף 2010 כבר צפויים התקני תקשורת המבוססים על טכנולוגיית LTE שבהם משתמשים בטכנולוגיות של סיוה. החברה מצפה להכנסות שנתיות של 41-44 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 6%-14% לעומת 2009, כאשר האנליסטים מצפים להכנסות של 43 מיליון דולר. ברבעון השני, מעריכה החברה כי תמכור בין 9.7 ל-10.7 מיליון דולר, בדומה לציפיות.

סיוה עשויה לחדש בקרוב את האסטרטגיה שלה בנוגע להתרחבות הפעילות. בקופתה יש 106 מיליון דולר, ולדברי סמנכ"ל הכספים, יניב אריאלי, "אנחנו מחפשים הזדמנויות לרכישת טכנולוגיות חדשות בצורה אקטיבית".