אל-על ביטלה הסכם לרכישת 4 מטוסים מבואינג ב-540 מיליון דולר

להערכת החברה, לא צפויה השפעה על הדו"חות הכספיים בעקבות ביטול ההסכם ■ אל-על שילמה מקדמה בסך 10.6 מיליון דולר עבור המטוסים ועוד 2 מיליון דולר מקדמה עבור האופציה להמרת הרכישה למטוסים אחרים

חברת אל על הודיעה הערב (ה') לבורסה, כי הגיעה להסכמה עם חברת בואינג על ביטול הסכם ממארס 2008, לרכישת ארבעה מטוסים. בנוסף, סיכמו אל על ובואינג את התנאים לפיהם תהיה החברה זכאית לעשות שימוש בסכום השווה למקדמות ששולמו על ידה במסגרת ההסכם, בעסקאות חדשות לרכישת מטוסים בשנים הבאות.

ההסכם נחתם במארס 2008 בתקופת כהונתו של של המנכ"ל הקודם חיים רומנו. מדובר בהסכם רכישה בהיקף של 540 מיליון דולר במסגרתו הייתה אל על אמורה לקבל את ארבעת המטוסים מדגם 777-200 החל מינואר 2010 במטרה להגדיל את הקיבולת במחלקות התיירים והעסקים בהתאם לגידול בתנועת הנוסעים.

מהדו"חות הכספיים של החברה לשנת 2009, עולה כי אל על שילמה מקדמה בסך 10.6 מיליון דולר עבור המטוסים, ועוד שני מיליון דולר מקדמה עבור האופציה להמרת הרכישה למטוסים מדגם 777-300.

אליעזר שקדי מנכ"ל אל על ציין כי, "בין אל על לבין בואינג קיימת מערכת יחסים טובה וארוכת שנים וביטול ההסכם נעשה תוך הבנות הדדיות ולאור היחסים הטובים בין הצדדים".

בהודעת החברה לבורסה, אל על מסבירה, כי "בשל שינויים מהותיים שחלו בעולם התעופה מאז חתימת ההסכם עם בואינג, לרבות המשבר הגלובלי שפקד את שוקי העולם, ובשל השפעתם על הסביבה הכלכלית, העסקית והפיננסית בה פועלת החברה, ולאחר בחינה מחודשת של צי המטוסים הקיים של החברה וההתאמות הנדרשות בו, בוטל ההסכם".

להערכת החברה, לא צפויה השפעה על הדו"חות הכספיים בעקבות ביטול הסכם הרכישה. "החברה ממשיכה בבחינת האסטרטגיה העסקית וצרכי ההצטיידות שלה לטווח הקצר והארוך, תוך התאמה למגמות הכלליות בשוק ובהתאם לפעילות החברה", לשון ההודעה.