באפט: "במארס החל שיפור מהותי בכלכלה, שלא נראה לפני כן"

המשקיע האגדי ציין כי עד לחודש מארס הצמיחה הייתה איטית אך החל מחודש זה היא התקדמה באופן מהותי, בעיקר בארה"ב ובאסיה

וורן באפט, המשקיע האגדי והאיש השלישי העשיר בעולם, אומר כי כלכלת ארה"ב סוף סוף מתחילה להפגין שיפור מהותי בצמיחה, וזאת בהתבסס על נתונים מענקית ההשקעות שבבעלותו, ברקשייר הת'אווי .

בראיון לרשת הטלוויזיה "פוקס ביזנס", אמר באפט כי 80 החברות הבנות שבבעלותו דיווחו על "שיפור גדול שהחל בחודש מארס". הוא ציין כי עד לחודש מארס הצמיחה הייתה איטית אך החל מחודש זה היא התקדמה באופן מהותי, בעיקר בארה"ב ובאסיה.

מחר (שבת) תקיים ברקשייר הת'אווי את כנס המשקיעים השנתי המסורתי שלה באומהה, ארץ מולדתו של באפט. כ-40 אלף איש צפויים לעלות לרגל כדי לשמוע את מוצא פיו של המשקיע האגדי, אשר יספק את הערכתו לגבי המצב הכלכלי ויענה על שאלות הנוכחים.

ברקשייר הת'אווי מחזיקה בחברות רבות במגוון תחומים - מביטוח ופיננסים דרך ביגוד ורהיטים ועד לרכבות ותכשיטים. החברה מחזיקה גם ב-80% ממניותיה של חברת ישקר הישראלית.

בשיא המשבר, לאחר קריסת בית ההשקעות ליהמן ברדרס, קרא באפט לנצל את ההזדמנות שנקרית בפני המשקיעים. בטור דעה שפרסם בעיתון "ניו יורק טיימס" באוקטובר 2008 הוא טען כי אין ביכולותו של איש לחזות את נקודת השפל בשוקי המניות, אך העריך כי זהו זמן טוב להיכנס לשוק וטען כי הוא עצמו מוכר אג"ח ממשלתיות וקונה מניות בתיק האישי שלו, הימור שבדיעבד התגלה במוצלח ביותר.

באפט גם ביצע מספר רכישות גדולות דרך ברקשייר, כולל השקעה של 5 מיליארד דולר בבנק גולדמן זאקס בתמורה למניות בכורה, או ביצוע הרכישה הגדולה ביותר בתולדותיות - חברת הרכבות ברלינגטון תמורת 40 מיליארד דולר (כולל חוב).