דש איפקס: צו עיקול על IPC השותפה ב"מירה" ו"שרה"

אי הבנה בין דש איפקס ו-IPC באשר לעמלות המגיעות לדש, שליוותה את IPC בעסקת מכירת רישיונות "מירה" ו"שרה"

דש איפקס הטילה צו עיקול על כסים וזכויות של IPC בהיקף של 4 מיליון שקל בגין סכסוך שפרץ בין הצדדים סביב גובה העמלות שאמורה הייתה דש איפקס לקבל מ-IPC בעסקת רכישת רישיונות "מירה" ו"שרה".

רישיונות "מירה" ו"שרה" נמצאים כ-40 קילומטר ממערב לחדרה, ונחשבים לאטרקטיביים בשל מיקומם, הסמוך לשטח הרישיון בו נמצאה תגלית הגז "דלית" של קבוצת דלק וישראמקו, המכילה כ-14.2 BCM (מיליארד מ"ק). כזכור, בשלהי מארס מכרה פטרומד את הרישיונות לקבוצה שהוקמה על ידי עופר נמרודי, אשר בה שותפה גם מודיעין של צחי סולטן ו-IDB פיתוח.

פטרומד נשלטת על-ידי חברת בונטאן הקנדית, הנסחרת מעבר לדלפק בארה"ב (סימול: BNTNF.OB). בונטאן מחזיקה 75% מחברת IPC, החברה האם של פטרומד. ל"גלובס" נודע כי דש איפקס, שליוותה את IPC בעסקת מכירת הרישיונות וסייעה להם במו"מ, נקלעה לאי הבנות עם IPC באשר לגובה העמלות להן היא זכאית, והחליטה להטיל צו עיקול על כספים וזכויות של IPC, שאמורה להחזיק 14.32% מהרישיונות לאחר השלמת עסקת המכירה לקבוצת נמרודי.

"לצו העיקול אין שום השפעה על מודיעין, IDB, הכשרה אנרגיה וכל השותפים האחרים ברישיונות", אמר ל"גלובס" גורם המקורב לנושא. "הצו תקף לגורמים רבים, כגון בנקים ולמעשה כל מי שקשור ל-IPC בזכויות על הרישיונות, כדי שיידעו שישנו צו עיקול על IPC במידה והם יצטרכו להעביר לה כספים. אין שום טענות כלפי השותפים האחרים ברישיונות".

ל-IPC ניתנו 10 ימים להגיב לצו העיקול. מודיעין, שהוציאה דיווח לבורסה בנושא, מסרה כי "צווי העיקול לא הוטלו על זכויותיהן של מודיעין, נויה ו-IDB פיתוח ברישיונות, ככל שקיימות, והן בוחנות את השלכות העיקולים, ככל שקיימות".