34 חברות ישראליות זכו במענקים ב-17 מיליון אירו מהאיחוד האירופי

בין הזוכות במענקי התוכנית של האיחוד האירופי: התעשייה האווירית, מלאנוקס, אלווריון ואפלייד מטיריאלס ■ היקף המענקים שישראל קיבלה בכל תחומי התוכנית השביעית עד כה: 290 מיליון אירו

מתוצאות הקול הקורא של תוכנית המו"פ השביעית של האיחוד האירופי (ה-FP7) בתחומי התוכנה, חומרה ותקשורת, עולה כי יחולקו 17 מיליון אירו למימון פרויקטי מחקר ופיתוח בהם משתתפים 34 חברות ואנשי אקדמיה ישראלים. זהו הקול הקורא החמישי לתוכנית המו"פ השביעית.

ההקצאה הזו מעלה את סכום המענקים שישראל קיבלה בכל תחומי התוכנית השביעית מתחילתה, ל-290 מיליון אירו.

בין החברות הישראליות הזוכות מעבדת המחקר של יבמ בחיפה, מרכז המחקר של SAP, התעשייה האווירית, מלאנוקס, Ethernity Networks, אלווריון, Comsys, LiveU, Emza-Visual Sense, KLA, אפלייד מטיריאלס, Afcon ו-Compedia. חמישה מתוך פרויקטים זוכים אלה יהיו בהובלה ובתיאום של חברה ישראלית, ובמדען הראשי מציגים עובדה זו כהישג חשוב.

המדען הראשי בתמ"ת, ד"ר אלי אופר, שמכהן גם כיו"ר ועדת ההיגוי של ISERD (המינהלה הישראלית לתוכנית המסגרת למו"פ), אמר כי "תוצאות הקול הקורא מעידות על החשיבות הרבה של השתתפות ישראל בתוכנית האירופית בכלל, ועל הסינרגיות הנוצרות בין התעשייה האירופית לתעשייה הישראלית בפרט".

"טוב לתעשייה, לא רק לאקדמיה"

לדברי אביב זאבי, מנהל תחום ICT (תקשוב) ב- ISERD, במסגרת הקול קורא החמישי ימומנו השתתפויות של 34 חברות ישראליות וחוקרים מן האקדמיה בישראל במסגרת 24 פרויקטים שונים שערכם הכולל הוא 116 מיליון אירו.

זאבי ציין, כי התעשייה הישראלית זכתה ב-76% מסך מענקי המחקר בהם זכתה ישראל בקול קורא האחרון. נציגי האקדמיה שמשתתפים בפרויקטים הרלוונטיים זכו ביתר ה-24%. המשמעות לדבריו היא, שבניגוד לטענה שתוכנית המו"פ של האיחוד האירופי טובה רק לאקדמיה, העובדות מלמדות שהיא טובה מאוד גם לתעשייה, ומהווה חיבור בין האקדמיה לתעשייה.

בין הפרויקטים הזוכים, פרויקט VISION בהשתתפות מעבדת המחקר של יבמ בחיפה, שמנהלת את הפרויקט, ומרכז המחקר של SAP. שותפות בו גם טלפוניקה-ספרד, סימנס-גרמניה וחברות טלקום ומדיה מובילות נוספות מתחום באירופה. הפרויקט עוסק בפיתוח תשתית וירטואלית המבוססת על מחשוב ענן, שתתמוך בשירותים מתקדמים לאחסון מידע על פי דרישה, ותהווה בסיס לרשת האינטרנט העתידית.