חשמלית ושמה רנו: בטר פלייס וקרסו משתפות פעולה

‎‎חברת בטר פלייס ויבואנית רנו לישראל חתמו היום על הסכם אסטרטגי בתחום השירות למכונית החשמלית העתידית של רנו‏

‎‎חברת ‏Better Place‏ וחברת קרסו הודיעו היום על חתימת הסכם המסדיר את שיתוף הפעולה האסטרטגי ביניהן. ההסכם הוא צעד בהכנת התשתית לקראת שיווק המכונית החשמלית הראשונה של רנו מפס ייצור סדרתי שתגיע לארץ בשנה הבאה.

על פי ההסכם, חברת ‏Better Place‏, המפתחת ומפעילה תשתית טעינה למכוניות חשמליות בארץ ובעולם, תהיה היבואנית הרשמית של הפלואנס ‏ZE‏ לישראל, ואילו חברת קרסו תהיה אחראית על ביצוע כלל השירותים טרום המכירה והאחזקה במוסכים. רשת מרכזי השירות של חברת קרסו יעברו הכשרה מיוחדת ויהיו מוסמכים וערוכים לטיפול ברכב חשמלי. חברת קרסו תכשיר עד להשקה יותר מעשרה מרכזי שירות בפריסה ארצית לטיפול במכונית החשמלית.

חתימת החוזה בוצעה היום בנוכחות מנהלים בכירים מרנו העולמית כולל סגן נשיא רנו שהגיע במיוחד לטקס.

בענף הרכב מעריכים כי ההסכם יעניק לבטר פלייס "קפיצת דרך" בכל הנוגע ליכולות השירות של כלי הרכב, בשל הנגישות למערך הצפוף של נקודות ומוסכים של קבוצת קרסו בישראל. לא ברור אם יש בין שתי החברות הסכמות עתידיות גם לגבי שיווק המכונית באמצעות רשת הסוכנויות של קרסו. יצוין כי לקבוצת קרסו יש כיום גם נוכחות ישירה בשוק הליסינג התפעולי באמצעות חברת "אמפא ליס" שרכשה בשנה שעברה, וכי היא עשויה לרתום בעתיד את פעילות הליסינג שלה לטובת שיווק הפלואנס החשמלי, כולל "תפירה" של תוכניות ליסינג ייחודיות למכונית.

יצוין כי גם לחברת ניסן מיזם עצמאי משלה בתחום, שבמסגרתו פיתחה בשנה שעברה מכונית חשמלית משפחתית בעלת סוללה קבועה. ככל הידוע, היבוא והתמיכה במכונית הזו אינם נכללים בהסכם של קרסו ועם "בטר פלייס".

הרנו פלואנס החשמלית, שנחשפה לאחרונה על ידי רנו ותושק בישראל ממחצית 2011, מבוססת על גרסת הבנזין, אולם כתחליף למנוע המקובל היא מצוידת במנוע חשמלי בהספק 95 כ"ס ובסוללת ליתיום במשקל 250 קילו, שממוקמת בחלקה האחורי של המכונית ותומכת במנגנון החלפה מהיר, שפיתחה "בטר פלייס". מחירה עדיין לא ברור, אולם על פי הערכות, ללא הסוללה - שתהיה בבעלות בטר פלייס - היא צפויה לעלות בסביבות 100 אלף שקל.

‎‎מהפכה ברכב

‏‎‎בתגובה לפניית "גלובס" אמר משה קפלינסקי, מנכ"ל ‏Better Place‏ ישראל, כי הוא מברך על ההסכם. לדבריו "מדובר במהלך חשוב נוסף לקראת ההשקה של המכונית החשמלית בישראל. היכולות, הידע והניסיון של חברת קרסו ורשת מרכזי השירות שלה, בצד התמיכה ההדוקה של רנו העולמית והעבודה המשותפת שלנו עמם, יובילו לרמת שירות גבוהה למשתמשי המכונית החשמלית".

איציק וייץ, מנכ"ל חברת קרסו, אמר כי "עולם הרכב עובר מהפכה. חברת קרסו גאה להיות חלוצה בתחום בארץ ולהיות רשת מרכזי השירות הראשונה בישראל שתיתן מענה למכוניות חשמליות". ‏‎‎‏