הרב הספרדי הראשי אליהו בקשי-דורון יחוייב להעיד בביהמ"ש

זאת במסגרת פרשת מתן במירמה של תארי הסמכה ברבנות לאנשי כוחות הביטחון ■ ביהמ"ש דחה את בקשת הרב למסור את עדותו בכתב ■ "הן התביעה והן ההגנה מסכימות כי עדותו של בקשי-דורון היא מרכזית ביותר"

‎הרב הראשי הספרדי לישראל, אליהו בקשי-דורון, יחויב להתייצב בבית המשפט ולמסור עדות בפרשת מתן במירמה של תארי הסמכה ברבנות לאנשי כוחות הביטחון - כך החליט היום (ב') שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אמנון כהן.

השופט דחה את בקשתו של בקשי-דורון למסור עדות באמצעות מענה בכתב לשאלות שיוגשו לו, וקיבל את עמדת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שלפיה אם לא יימצא פיתרון שבמסגרתו יוכל הרב הראשי למסור את עדותו בלשכת השופט או בלשכתו של הרב - הוא יחוייב להתייצב בבית המשפט ככל אזרח ולמסור את עדותו בפומבי.

מתוקף תפקידו של בקשי-דורון הוא משמש גם כנשיא בית הדין הרבני הגדול. לפיכך הוא העביר באמצעות מנהל בתי הדין הרבניים, הרב אליהו בן-דהן, בקשה למסור את העדות בכתב. ואולם, הנאשמים בתיק סירבו לכך.

"הן התביעה והן ההגנה מסכימות כי עדותו של הרב בקשי-דורון היא מרכזית ביותר", כתב השופט כהן בהחלטתו, "וכי קיימת חשיבות מירבית לשמיעת עדותו ולהתרשמות בלתי אמצעית של בית המשפט מעדותו".

עם זאת, השופט קבע כי עדותו של הרב הראשי לא תישמע באולם בית משפט רגיל, אלא בחדר הישיבות של בית המשפט המחוזי, וזאת מאחר שמספרם הגדול של הנאשמים בתיק אינו מאפשר לשמוע את העדות בלשכתו של השופט עצמו, הצרה מלהכיל את כל הנוכחים. (ת"פ 260/08).