מקאן השקיעה בחברה לשירותי שיווק מבוססי מנועי חיפוש

ההשקעה בחברת קומפיוקול נאמדת בכמה מיליוני שקלים, והיא מבוסס על שיתוף-פעולה אסטרטגי ■ שתי החברות ימשיכו לפעול באופן עצמאי, אך מקאן תיחשף ללקוחות קומפיוקול, וקומפיוקול תיחשף ללקוחות מקאן

קבוצת הפרסום מקאן-אריקסון מרחיבה את פעילותה בתחום הדיגיטל. ל"גלובס" נודע כי מקאן השקיעה בחברה הישראלית קומפיוקול, המתמחה בשירותי שיווק מבוסס מנועי חיפוש. היקף ההשקעה נאמד בכמה מיליוני שקלים, והוא מתבסס על שיתוף-פעולה אסטרטגי בין הצדדים.

כך, שתי החברות ימשיכו לפעול באופן עצמאי, אולם מקאן תיחשף ללקוחות קומפיוקול, ואילו קומפיוקול תיחשף ללקוחות משרד הפרסום. כן ינסו השניים לפעול במשותף על מנת להרחיב את הפעילות של החברות בחו"ל באמצעות AdsMraket (המתמחה בפרסום מבוסס תוצאות), כך ששירותי החברות יוצעו גם ללקוחות ישראלים הפועלים בחו"ל וגם ללקוחות בינלאומיים.

קומפיוקול הוקמה בשנת 1999 על-ידי אופיר כהן, והיא מתמחה בניהול קמפיינים שיווקיים באינטרנט. החברה מסייעת לחברות בפיתוח ויישום אסטרטגיות להגברת החשיפה במרחב האינטרנט, למקסום יעדי המכירה ולעלייה באחוזי ההמרה. בין היתר החברה מתמחה בפרסום מבוסס מנועי חיפוש (SEM), קידום במנועי חיפוש (SEO) וניתוח ביצועי אתרים.

על-פי ההערכות, מחזור המכירות השנתי של החברה עומד על 15 מיליון שקל.

למקאן-אריקסון יש מחלקה ייעודית בתחום החיפוש בתוך חברת המדיה יוניברסל דיגיטל, שפועלת בתחום ה-SEM ופרסום מבוסס התוצאות. לדברי מקאן-אריקסון, החבירה לקומפיוקל מרחיבה את פעילותה של מקאן לזירות נוספות בתחום החיפוש, אולם 25 עובדי החברה של קומפיוקל יישארו לעבוד בה ולא ימוזגו לתוך מקאן.

איריס בק, מנכ"ל קבוצת מקאן-אריקסון, אישרה את הידיעה: "החבירה לחברת קומפיוקול היא חלק מהגשמת חזון מקאן 3.0, הכולל הרחבת הצעת הערך וסל המוצרים של מקאן בזירת הפעילות הדיגיטלית בכלל הקבוצה. שיתוף-הפעולה עם קומפיוקול יאפשר לנו להציע ללקוחותינו פתרונות כוללים מקצה לקצה ואופטימיזציה של הפעילות הדיגיטלית ברשת. שיווק במנועי חיפוש וניתוח ביצועי אתרים מהווים כיום נדבך מהותי בכל פעילות במרחב הדיגיטלי".

אופיר כהן, מנכ"ל קומפיוקל, הוסיף כי "החיבור למקאן פותח בפנינו הזדמנות נדירה למנף את היכולות שבנינו ב-10 השנים האחרונות, ולספק מענה דיגיטלי הוליסטי ללקוחות שלנו ושל מקאן, בד-בבד עם כניסה לשווקים חדשים גם בזירה הבינלאומית".