הקרב על החלב: תוספת חינם לאריזות, מתנות ואסטרטגיית מחיר

תנובה, שטראוס וטרה חושפות את האסטרטגיה שלהן לקראת שבועות ■ בתקופת החג מכר מוצרי החלב רושם עלייה כוללת של קרוב ל-50%

שבועיים לפני חג שבועות, 3 החברות הגדולות בשוק החלב חושפות את האסטרטגיה: תנובה מציעה תוספת חינם לאריזות, שטראוס מציעה מתנות, ואילו טרה ממשיכה לנקוט אסטרטגיית מחיר. האסטרטגיה של 3 החברות כוללת גם השקת מוצרים חדשים לקראת החג.

בתקופת חג השבועות מכר מוצרי החלב רושם עלייה כוללת של קרוב ל-50%. שלא כבעבר, כניסת שטראוס וטרה לקטגוריות הליבה של תנובה מחדדת את התחרות גם לקראת החג. תנובה תשקיע בפעילות לחג 3.5 מיליון שקל, וטרה 3 מיליון שקל.

"כל אחת מהמחלבות תנסה לשמור על נתח השוק שלה. יש טראפיק גדול מאוד של הצרכנים סביב המקרר בחג, והוא יקרה בין אם נשתתף בחגיגה ובין אם לאו. בתוך זה, אם אתה לא רלוונטי ואטרקטיבי מספיק - חלקך ייפגע, ולכן כולנו מנסים לשמור על הרלוונטיות והקצב", מסביר מנכ"ל חטיבת בריאות ואיכות חיים בשטראוס, מישל בן-וייס.

תשלובת החלב של תנובה הודיעה היום (ב') כי לראשונה היא תשווק לקראת החג אריזות מוגדלות במחיר זהה למחיר של אריזה רגילה. מדובר במהלך רחב היקף שיכלול תוספת של 10%-30% חינם בגבינות לבנות, קוטג', גבינות מלוחות פיראוס, פתיתי גבינה "העמק" וקרטוני חלב.

החלטתה של תנובה לכלול את החלב בקרטון במהלך הוא צעד שמכוון נגד המבצעים האגרסיביים שטרה נוקטת בחודשים האחרונים בקטגוריית החלב.

בנוסף, במהלך נוסף המכוון נגד המתחרים, תנובה תשווק שני מוצרי יוגורט חדשים לחג תחת המותג יופלה.

"אנחנו בקונספט של מתן ערך לצרכן. נכון שטרה עשתה גידול קל בנתח השוק שלה, אבל מי שמסתכל רואה שבקטגוריית החלב הניגר היה לטרה גידול בעיקר ממבצעי מחיר. בקטגוריות החג המסורתיות והגדולות אין שם הרבה בשורה. זה חלק מהמציאות התחרותית", אומר אייל מאליס, מנכ"ל תשלובת החלב בתנובה.

תנובה משיקה לחג גבינה לבנה "בטעם של פעם", ערכה להכנת פשטידה וגבינת "נפוליאון" עם בצל מטוגן. שטראוס משיקה לקט חסה עם קרוטונים ורוטב קיסר וכן פסטה טרייה במילוי גבינה ללא חומרים משמרים. טרה משיקה גבינת קרם שמנת בטעם פלפל שחור גרוס.

3 החברות גם מציעות מוצרים באריזות מוגדלות והנחות על רכישת מארזים. כך, למשל, מאגדת שלישיית שמנת מתוקה של תנובה תגלם הנחה של 25%, ואילו מאגדת שתי גבינות לבנות תעניק הנחה של 30%. שטראוס מציעה 30% הנחה על מארז של שתי גבינות סקי.

למרות חשיפת התוכניות, החלטה של מבצעים אגרסיביים יותר מצד אחת החברות עשויה לגרור גם את היתר להורדות מחיר נוספות.

* אם טרה תצא במבצעים יותר אגרסיביים, נראה הצעות ערך טובות יותר לצרכן?

"לא נשאיר את הזירה לטרה. תנובה תיקח את החג בגדול", אומרת ענת גרוס-שון, סמנכ"לית השיווק של תשלובת החלב בתנובה.