מדד מנהלי הרכש בארה"ב זינק לרמתו הגבוהה ביותר זה 6 שנים

(עדכון) הצריכה הפרטית בארה"ב שבה לרמתה בתקופה שקדמה למיתון: עלתה במארס ב-0.6% לשיא שלא נרשם כמוהו מאז נובמבר 2007 ■ ההכנסה הפרטית עלתה במארס ב-0.3% ■ שיעור החיסכון נפל ל-2.7%, הרמה הנמוכה ביותר מזה שנה וחצי

שטף של נתוני מאקרו שיוזרמו היום לוול סטריט, נפתח בנתוני הצריכה וההכנסה הפרטית בארה"ב לחודש מארס, אשר עלו בהתאם לציפיות. הצריכה הפרטית שבה לרמתה בתקופה שקדמה למיתון בארה"ב ועלתה בשיעור החד ביותר מזה חמישה חודשים, כאשר עיקר הוצאות הצרכנים הופנו לרכישות כלי רכב ומוצרים בני קיימא אחרים.

הצריכה הפרטית, האחראית לכ-70% מהתמ"ג האמריקני עלתה במארס ב-0.6%, שהם 10.4 טריליון דולר במונחים שנתיים מנוכי עונתיות. מדובר ברמה הגבוהה ביותר שנרשמה מאז נובמבר 2007. נתוני החודש הקודם עודכנו כלפי מעלה לעלייה של 0.5% לעומת פרסום דוקם של 0.3%.

ההכנסה הפרטית עלתה בהתאם לצפי ב-0.3% כאשר גם במקרה זה עודכן הנתון של פברואר מעט כלפי מעלה והצביע על עלייה של 0.1% לעומת פרסום קודם לפיו נותרה ההכנסה הפרטית ללא שינוי.

שיעור החיסכון בארה"ב ירד ל-2.7% על רקע הצמיחה האיטית יחסית בהכנסות ביחס להוצאות. מדובר ברמה הנמוכה ביותר של חיסכון שנרשם בארה"ב מאז ספטמבר 2008. נזכיר כי בחודש מאי 2009 זינק שיעור החיסכון ל-6.4% כאשר נחתו בחשבונות הבנק של האמריקנים כספי חבילת התמריצים.

הנתונים, שהיו בהתאם לציפיות לא ממש משפיעים על כיוונם של החוזים העתידיים שעדיין מצביעים על פתיחה ירוקה בארה"ב.

לאחר פתיחת המסחר פורסם כי הוצאות הבנייה בארה"ב עלו ב-0.2% לראשונה מאז אוקטובר 2009, והם עדיין נמוכים ב-12.3% לעומת רמת ההוצאה שנרשמה לפני שנה, נציין כי הצפי היה לירידה של 0.2%. ההוצאות על בנייה ציבורית זינקו ל-2.3% במארס או היקף הוצאה שנתי של 847.3 מיליארד דולר. לעומת זאת ההוצאות על פרויקטים של בנייה בסקטור הפרטי נפלו ב-0.9% ל-550.8 מיליארד דולר, הרמה הנמוכה ביותר זה 11 שנה.

בנוסף, פורסם הנתון המרכזי של היום, ה-ISM או מדד מנהלי הרכש מהמגזר ייצרני שזינק באפריל ל-60.4 נקודות, רמתו הגבוהה ביותר מאז יוני 2004, מה שמצביע על המשך השיפור במפעלים ברחבי ארה"ב. באפריל עמד המדד על 59.6 נקודות ובשוק ציפו האנליסטים לעלייה לרמה של 60.1 נקודות, כך שהנתון בפועל היה חזק יותר. המדד מורכב ממספר סעיפים, כאשר גם בסעים ההזמנות החדשות נרשמה עלייה חדה באפריל וסעיף התעסוקה הצביע על חודש נוסף של שיפור. 17 מתוך 18 התעשיות המשתתפות במדד רשמו צמיחה בחודש אפריל.