הבעלים ב-NBA ממשיכים לנטוש: גם ניו אורלינס הורנטס מחליפה ידיים

איש העסקים גארי צ'ואסט, שהחזיק ב-25% מהפרנצ'ייז, הגיע לסיכום לרכישת 75% הנותרים מידיו של ג'ורג' שין ■ ■זו קבוצת ה-NBA הרביעית שנמכרת בשנה האחרונה, אחרי וושינגטון, שארלוט וניו ג'רזי

הטרנד של העברת בעלויות של קבוצות NBA נמשך, כאשר הפעם הגיע תורה של ניו אורלינס הורנטס להחליף ידיים. איש העסקים גארי צ'ואסט, שמחזיק בבעלות על 25% מהפרנצ'ייז, הגיע לסיכום לרכישת 75% הנותרים שבבעלותו של ג'ורג' שין.

שין בן ה-68 היה הבעלים של הקבוצה מאז הקמתה ב-1988 בשארלוט, והיה האחראי להעברתה ב-2002 לניו אורלינס. השווי של ההורנטס מוערך על-ידי "פורבס" ב-267 מיליון דולר. את הצעדים הראשונים להשתלטות על הקבוצה עשה צ'ואסט ב-2007, בעת שחזרה הקבוצה משנתיים "גלות" באוקלהומה סיטי. הוא שילם אז 62 מיליון דולר לשין עבור רכישת 25% מהקבוצה, בתמורה להבטחה שהקבוצה תישאר בלואיזיאנה.

התופעה של מכירת קבוצות NBA תפסה תאוצה בשנה האחרונה, ולמעשה ההורנטס היא הקבוצה הרביעית שמעבירה בעלות בפרק זמן זה. רק בשבוע שעבר סוכמה מכירת וושינגטון וויזארדס לידי איש העסקים טד לאונסיס; לפני כחודשיים הושלמה העברת הבעלות של שארלוט בובקאטס למייקל ג'ורדן; ניו ג'רזי נטס נמצאת בתהליכים פורמליים של העברת בעלות לידי המיליארדר הרוסי מיכאיל פרוחורוב.

קבוצה נוספת שנמצאת על המדף היא גולדן סטייט ווריירס, אחרי שהבעלים כריס כהן הודיע כי הוא מעמיד אותה למכירה.