מבלושינסקי לקלינה: בכמה ירדו מחירי הדירות בבניין של עופר חווה בברלין?

אחרי חצי שנה עם בלושינסקי: שיווק דירות בבניין פאר בברלין עובר למתווך העל רפי קלינה - ובמחירים נמוכים יותר

נראה כי שיווק דירות להשקעה בגרמניה אינו משימה פשוטה: איש העסקים הישראלי עופר חווה מעביר את מלאכת השיווק של פרויקט מגורי יוקרה בברלין שבבעלותו למתווך רפי קלינה, לאחר שהבניין שווק על ידי חברת ג'י גרופ שבבעלות גיא בלושינסקי - ובמחירים גבוהים יותר.

בסוף 2009 הודיעה ג'י גרופ כי תשווק באופן בלעדי 420 דירות בבניין המפואר, הכולל 2,000 יחידות דיור. אך היום הודיע חווה כי יעביר את שרביט השיווק לניצוחו של המתווך קלינה, מומחה בתחום נכסי היוקרה בארץ. בברלין ישווק קלינה 360 יחידות דיור ו-12 אלף מ"ר של שטחי מסחר המיועדים להשכרה.

בראיון ל"גלובס" הסביר חווה כי השיווק על ידי ג'י גרופ היה בבחינת פיילוט וכי "שיתוף הפעולה עם רפי קלינה הינו יריית הפתיחה ופלטפורמה להמשך פעילות ענפה, שבמסגרתה ישווק קלינה באופן בלעדי פרויקטים נדל"ניים נוספים".

בתגובה מסר בלושינסקי כי "למרות שג'י גרופ מכרה מספר גדול של דירות בברלין, החליטה החברה עקב פעילותה הענפה בישראל בתחום קבוצות הרכישה, ובעצה משותפת עם חווה, להעביר את השיווק לחברה אחרת".

לדברי חווה, המחירים למ"ר בפרויקט, הממוקם ברחוב פרנקפורטר, עומדים על כ=1,000 אירו למ"ר וניתן להשכיר את הדירות ב-8-10 אירו למ"ר. כרגע התפוסה במתחם הענק עומדת על כ-97%.

"אוהבים את ברלין"

לדברי חווה, ישראלים אינם נרתעים מלהשקיע את כספם בברלין: "ברלין לא עושה צמרמורת לישראלים, הם מאוד אוהבים אותה. העיר הפכה להיות אמסטרדם החדשה של אירופה. בנוסף, דיור להשכרה הוא עסק ענק באירופה; מחצית האוכלוסייה גרה בשכירות".

לדברי קלינה, המשבר הכלכלי "הניב הזדמנויות רבות עבור משקיעים זרים, היות שמחירי הנכסים במקומות האטרקטיביים נמוכים ורמת הוודאות משכר דירה בגרמניה גבוהה. ההשקעה צפויה להניב תשואה שנתית של 6% עד 8% ורווח עתידי".

לדבריו, דירות 4 חדרים בשטח 90 מ"ר עולות 100 אלף דולר ודירות 3 חדרים בשטח של 70 מ"ר במתחם מוצעות למכירה ב-70 אלף דולר. נראה כי המחיר ירד משמעותית מאז ימי בלושינסקי, שדיווח באוקטובר 2009 כי הוא משווק דירות 3 חדרים בשטח 70 מ"ר בכ-383 אלף שקל. קלינה, בתגובה, מסביר שהתמחור שלו נעשה בדולרים ושל בלושינסקי באירו. מעבר לכך, "מדובר בהצעה אטרקטיבית לקונים הראשונים", אומר קלינה.