חודשיים עם H&M: עלייה של 35.7% בפדיונות האופנה בעזריאלי

עפ"י נתוני ריס, בחודשים מארס-אפריל המשיך עזריאלי לרשום גם את הפדיון הגבוה ביותר למ"ר מכל יתר הקניונים באזור - 117 שקל - לעומת 116 שקל למ"ר בקניון רמת-אביב ו-85 שקל למ"ר בקניון איילון

כניסתה של רשת H&M לקניון עזריאלי ממשיכה להיטיב עם העסקים בקניון. אחרי שבתקופת הקניות לחג הפסח נרשמה בקניון עלייה של עשרות אחוזים בפדיונות - גם בסיכום של חודשיים עסקי האופנה וההנעלה בקניון עזריאלי רושמים עלייה של 35.7% - כך עולה מנתוני מערכת ריס המשקפים נתוני אמת של פדיון חנויות זהות והכוללים פדיון של 1,405 חנויות זהות ברחבי הארץ.

חשוב לציין כי נתונים אלה אינם כוללים את הפדיונות של H&M ו-GAP, ולכן הם משקפים היטב את השפעת המותגים הבינלאומיים על עסקי האופנה וההנעלה האחרים בקניון.

קניון עזריאלי גם ממשיך לשמור על רמת הפדיון הגבוהה ביותר למ"ר מכל יתר הקניונים באזור, וזו עומדת על 117 שקל למ"ר, לעומת 116 שקל למ"ר בקניון רמת-אביב ו-85 שקל למ"ר בקניון איילון. רמה נמוכה מעט יותר של פדיונות נרשמה גם בדיזנגוף סנטר ובקניון גבעתיים.

הפדיונות בדיזנגוף סנטר עלו ב-13%, ואילו ביתר הקניונים באזור תל-אביב הם עלו בשיעורים של 3%-4.4%.

"כניסתן של H&M ו-GAP לקניון השפיעה לטובה על רשתות האופנה והשפיעה דרמטית על בתי-הקפה ורשתות המזון המהיר בקניון", אומר ארנון תורן, מנכ"ל קניון עזריאלי.

* הקניון שלכם הוא הנהנה העיקרי מהבאזז, שחלף בינתיים?

"המכירות אכן נרגעו יחסית לשבועיים של הפתיחה, אבל העסק עדיין עובד בצורה יפה. זה עוגן של ממש".

* אתה מעריך שזו תהיה המגמה בהמשך השנה?

"אני חושב שמה שאנחנו רואים עכשיו, זה פחות או יותר מה שנראה בהמשך".

הבאזז של H&M, שגרר מבקרים מכל רחבי הארץ, לא הביא לאותן התוצאות בקניון מלחה, ביתו של הסניף השני של הרשת. מכירות האופנה וההנעלה בקניון רשמו עלייה של 1.7% בלבד. עם זאת, הפדיון במלחה עומד על 97 שקל למ"ר, והוא גבוה ב-37% מהפדיון הארצי הממוצע בקניונים הגדולים העומד על 71 שקל.

גידול של 5.6% ברמה ארצית

באפריל נפתח הסניף השלישי של רשת H&M בגרנד קניון בחיפה, אולם מוקדם מדי עדיין לבחון את ההשפעה. "אנחנו רואים גידול במספר המבקרים בקניון, ולמרות שאין לנו עדיין את נתוני אפריל, אנחנו שומעים גם על גידול בפדיונות החנויות בקניון. ל-H&M יש תרומה לכל קניון שהיא נכנסת אבל יחד עם זה, אני מעריך כי בתוך מספר חודשים השוק יגיע לאיזון, וכל אחד יגיע לנתח השוק החדש שלו", אומר יוסי צבי, מנכ"ל קבוצת קניוני ישראל.

ברמה ארצית רשמו 1,405 חנויות אופנה והנעלה זהות, גידול של 5.6% בפדיונות. בקניונים האזוריים נרשמה עלייה של 6.5% ואילו בפאוור סנטרים עלייה של 4.8%.

עליות מרשימות נרשמו בקניון נהריה (11.3%), קניון רחובות (10.7%) וקניון אבנת (9%). קניון מודיעין ממשיך את מגמת הגידול בפדיונות, אך למרות גידול של 24.5%, רמת הפדיונות עדיין נמוכה מהרמה בקניונים הגדולים.

עליות נמוכות נרשמו בקניון הנגב (1%) ובקניון מרגלית השרון (1%), ואילו בקניון רננים נרשמה ירידה קלה של 0.2%.

22
 22