המשטרה: להעמיד לדין את ראש מועצת מצפה רמון לשעבר

סמי שושן, בכיר בהסתדרות וגיסו של עמיר פרץ, חשוד כי קיבל טובות הנאה מספקים בעת שכיהן כראש המועצה

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את מנכ"ל חברת מרכזי הספורט והתרבות (מת"ס) של ההסתדרות הכללית, סמי שושן, גיסו של ח"כ עמיר פרץ ולשעבר ראש מועצת מצפה רמון - כך נודע ל"גלובס".

שושן חשוד בשורה של עבירות ובהן ככל הנראה שוחד, בעיקר בתקופה שבה כיהן כראש עיריית מצפה רמון. על-פי מקורות, תיק החקירה כולל גם מקרים הקשורים לתפקידו בהסתדרות.

החקירה של שושן התנהלה על-ידי השלוחה הדרומית של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), וההמלצה בעניינו הוגשה לפרקליטות מחוז תל-אביב כבר לפני מספר חודשים. עם זאת, בפרקליטות המחוז טרם מינו פרקליט לתיק המדובר. על-פי החשד, שושן נהג להתקשר עם ספקים וקבלנים שהוא חפץ ביקרם, ואלה העניקו לו טובות הנאה לכאורה.

שושן מונה לתפקיד מנכ"ל חברת מת"ס של ההסתדרות בשנת 2000, בעת שעמיר פרץ כיהן כיו"ר ההסתדרות. בסוף 2003 הוא נבחר לקדנציה נוספת כראש עיריית מצפה רמון מטעם מפלגת "עם אחד" שייסד פרץ, וכעבור שנתיים אולץ להתפטר מתפקידו בהסתדרות בשל כפל התפקידים. ב-2006 מונתה רעייתו, פלורה שושן, לראשות העירייה, ואילו סמי שושן זכה מחדש לתפקידו כמנכ"ל המת"ס, רגע לפני שפרץ עזב את ההסתדרות לטובת ראשות מפלגת העבודה.

שושן נחשב לאחד המקורבים היחידים לפרץ שעוד נותר בהסתדרות לאחר מה שכונה בארגון "ניקוי אורוות" על-ידי מחליפו של פרץ, עופר עיני. בתוך זמן קצר פירק עיני את חברת "חברים ומרוויחים" שזוהתה עם רחל תורג'מן, המקורבת לפרץ, סיים את תפקידו של מנכ"ל חברת הנכסים, גדי אלפסי, ונפרד מהדובר של פרץ, אבינועם מגן.

באשר לשושן, לדברי מקורות בארגון דאגה ההנהלה הקודמת של ההסתדרות לכך שיקבל "מצנח זהב" - חוזה העסקה לתקופה של 5 שנים, הקובע כי אם יתבקש לסיים את תפקידו - הוא ימשיך לקבל משכורת חודשית עד מועד פקיעת החוזה.

אם עיני היה מבקש לפטרו לפני המועד המדובר - היתה מתעוררת ביקורת שסגירת החשבונות עם מקורביו של פרץ עולה לארגון ביוקר. כעת, אומרים המקורות, אם יוגש כתב אישום נגד שושן - תהיה לעיני הלגיטימציה לעשות זאת.

לא בפעם הראשונה

זו לא הפעם הראשונה ששושן חשוד בפלילים. כבר ב-1995 הוא נעצר על-ידי המשטרה, בעקבות תלונה שהוגשה מצד איש אופוזיציה במצפה רמון. שושן נחשד בין היתר כי העניק תלושי דלק על חשבון המועצה לרכבים פרטיים שהיו בבעלות מקורבים וקרובי משפחה, אולם בשנת 1998 החליטה הפרקליטות לסגור את התיק נגדו מחוסר ראיות והיעדר כוונה פלילית מצד שושן.

למרות מספר פניות, לא התקבלה תגובתו של סמי שושן.