תוך יומיים: הירשזון ובאום הפיצו מניות חילן טק ב-42 מ' ש'

מכרו כ-14% ממניות הירשזון למשקיעים מוסדיים, כחלק ממהלך העברת השליטה בחברה לידי אבי באום

בתוך יומיים מכרו עופר הירשזון ואבי באום בלוק של 14% ממניות הירשזון בחילן טק למשקיעים מוסדיים תמורת כ-42 מיליון שקל. זאת לאחר שבתחילת השבוע הודיעו השניים על עסקה שתעביר את השליטה בחברת שירותי המחשוב מהירשזון לבאום.

במהלך הנוכחי, שמהווה חלק מהסכם העברת השליטה, מכר הירשזון כ-3.1 מיליון מניות חילן טק, לפי מחיר של 13.5 שקל למניה - בדומה לשווי השוק ולעסקת העברת השליטה - המשקף לחילן טק שווי של כ-300 מיליון שקל. מניית חילן טק עלתה בכ-6.5% מאז תחילת השבוע, על רקע ההודעה על העברת השליטה. מאז תחילת השנה הוסיפה מניית חילן טק לערכה 25%.

לבאום והירשזון יש ערב השלמת העסקה החזקה משותפת ב-48% ממניות חילן טק, באמצעות החברה הפרטית די.סי.אל.בי.אי, ועל פי הסכם ההיפרדות ביניהם ירכוש באום את חלקו של הירשזון בחברה הפרטית תמורת 71.5 מיליון שקל. בנוסף, ירכוש באום 5% מהחזקותיו הישירות של הירשזון תמורת כ-15.2 מיליון שקל. בסך הכל, יממש הירשזון מניות תמורת כ-130 מיליון שקל.

באום, המחזיק כיום בעקיפין ב-24% ממניות חילן טק, צפוי להחזיק ב-53% מההון לאחר השלמת העסקה בעוד הירשזון יישאר עם החזקה שלכ-5%, וימשיך לשמש כיו"ר החברה עד סוף 2010. כוונתו של הירשזון למכור את החזקותיו בחילן טק נחשפה ב"גלובס" בתחילת פברואר.

חילן טק מפתחת ומספקת תוכנות לשירותי שכר וכן שירותי מחשוב. תמורת המכירה תשמש את הירשזון, לכיסוי חובותיו בבנקים, ובראשם בנק הפועלים. זאת לאחר שצבר התחייבויות של כ-120 מיליון שקל כתוצאה ממספר השקעות כושלות.