משפט גיא ויסמן הופסק בשל מו"מ להסדר טיעון - עד 12 שנות מאסר

במסגרת הסדר הטיעון המתגבש, ויסמן יודה בגניבה של כ-20 מיליון שקל מכספי הראל בית השקעות וירצה 7 עד 12 שנות מאסר בפועל ■ שאר עבירות הגניבה, בסך עשרות מיליוני שקלים, יומרו ככל הנראה לעבירות אחרות

משפטו של גיא ויסמן, שנאשם בגניבה של 123 מיליון שקל בעת ששימש כמשנה למנכ"ל הראל בית השקעות, המתנהל בבית המשפט המחוזי התל-אביב, נעצר היום (ד') כדי לאפשר לצדדים, שמנהלים בימים האחרונים מגעים קדחתניים לעסקת טיעון בתיק, להשלים את העסקה.

"נוכח הודעת הצדדים על התקדמות משמעותית וגדולה בשיחות שביניהם לקראת הסדר טיעון, אפשר לוותר על המשך הדיון היום, בתקווה שבישיבה הבאה יגיעו הצדדים להבנה מושלמת ביניהם. המשך הדיון יהיה ב-12 במאי", קבע השופט עודד מודריק.

בין הפרקליטה, עו"ד אסתי שלאין, לבין באי-כוחו של ויסמן, עוה"ד אורי קינן וציון סהראי מהסניגוריה הציבורית, הוחלפו בימים האחרונים טיוטות של הסדר טיעון.

"עברנו כברת-דרך, וחלה התקדמות משמעותית מאוד בין הצדדים לקראת חתימה על הסכם טיעון. הגענו להבנות על מתווה עקרוני שהפכו להסכמות, וכעת נותר לדבר רק על הפרטים הטכניים", אמר עו"ד סהראי לשופט מודריק בפתח הדיון היום, וביקש שהות של מספר ימים נוספים כדי שהמגעים יבשילו לכדי הסכם.

"אני מאשרת את דברי חברי כי יש התקדמות וקיימת הסכמה עקרונית על מתווה של הסדר טיעון", אמרה עו"ד שלאין, והוסיפה כי "כבוד השופט לא שמע אותי אומרת את הדברים האלה ב-3 השנים האחרונות".

המתווה: ויסמן יודה בגניבת 20 מיליון שקל וירצה 7-12 שנות מאסר

המתווה הכללי של העסקה המתגבשת בין הצדדים מדבר על כך שויסמן יודה בגניבה של כ-20 מיליון שקל מכספי הראל בית השקעות וירצה 7 עד 12 שנות מאסר בפועל. שאר עבירות הגניבה, בסך עשרות מיליוני שקלים, יומרו ככל הנראה לעבירות אחרות - כגון רישום כוזב במסמכי תאגיד.

אם בכל זאת - ואפשרות זו נראית כעת קלושה - לא יצליחו הצדדים להגיע לבסוף להסכמה, צפוי ויסמן להעיד במשפטו בשבועות הקרובים.

ויסמן נמצא במעצר כבר למעלה משנתיים (מאפריל 2007), ובית המשפט העליון הורה לאחרונה כי אם יימשך משפטו - צריך יהיה לשקול בצורה רצינית את שחרורו מהמעצר בתנאים מגבילים לביתו.

ויסמן נאשם בעבירות של גניבה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מירמה, הפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות נוספות.

בכתב האישום נטען כי במסגרת תפקידו כמשנה למנכ"ל הראל בית השקעות היה ויסמן אחראי על ענייניה הכספיים של החברה, על טיפול בהנהלת החשבונות ועל הכנת הדו"חות הכספיים שלה. ויסמן שימש כאיש הקשר של הראל בית השקעות מול רואי החשבון, והיה זה שחתם על הדו"חות הכספיים והציג אותם בפני מועצת המנהלים לצורך אישורם.

מתוקף תפקידו היתה לויסמן, שהיה מורשה חתימה בהראל בית השקעות, גישה למערכת הנהלת החשבונות של החברה, לחשבונות הנאמנות ולחשבונות הבנק העסקיים. על-פי האישום, משנת 2003 - ולמרות שנאסר עליו להיות מעורב באופן אישי בחשבונות של לקוחות - קשר ויסמן קשר עם גורמים שונים והציע להם לפתוח חשבונות בהראל בית השקעות, תוך שהוא משתמש בשמם של חבריו כבעלי החשבון ומסתיר את היותו נהנה בחשבונות, בשיטה זו הוא חילק את הרווחים בינו לבין הלקוחות.

על-פי כתב האישום גנב ויסמן סכום עצום של 123 מיליון שקל מהראל בית השקעות.

"ויסמן פעל לאורך שנים בצורת שיטתית ומתוחכמת ובעזות-מצח גנב 123 מיליון שקל מכספי החברה, תוך מחיקת ההון העצמי והעמדתה בסיכון בהמשך פעילותה", נאמר בכתב האישום. "את כל זה עשה לצורך רכישת אופציות בשוק המעו"ף לחבריו תוך שלשול רווחים לכיסו, וזאת תוך שימוש בפעולות הסוואה והסתרה חשבונאיות מתוחכמות, תוך ניצול מעמדו מתוקף תפקידו הבכיר בהראל בית השקעות ותוך דריסה ברגל גסה של האמון הבלתי מסויג שניתן בו".

"מדובר בפעילות עבריינית שיטתית, מסוכנת ומתוחכמת ובעבירות שבוצעו לאורך זמן ובהיקף ניכר למען בצע-כסף", נכתב בכתב האישום.