מספר ספקים עצרו אספקה לקבוצת מורג לאחר ששיקים חזרו

מורג מפעילה את גני האירועים "הבית הירוק" ו"הווילה" וכן רשת מזנונים באתרי בילוי ■ מקורב: "היקף חובות הקבוצה לבנקים עומד על פחות ממיליון שקל, והיקף החובות לספקים אינו חריג. הענף הזה מוקצה אצל הבנקים"

מספר ספקים החליטו לעצור את אספקת הסחורה לקבוצת מורג, מפעילת גן האירועים "הבית הירוק", עקב החזרת חלק מההמחאות שהיא העבירה לספקים. הקבוצה גם ביטלה המחאה לאחד הספקים. היקף חובותיה של החברה לספקים עומד על כ-6-7 מיליון שקל.

בין הספקים שהחליטו לעצור את אספקת הסחורה לחברה או שהמחאות עבורם לא כובדו, נמצאים תנובה, חטיבת השוק המוסדי של אסם (נסטלה), קבוצת שטראוס ועוד.

קבוצת מורג נמצאת בבעלות דני ורנר, ברוך נדלר, מיקי סבר ומשפחת וייצמן, המחזיקים בה בחלקים שווים. הקבוצה מפעילה כאמור את גן האירועים "הבית הירוק" בתל-אביב וכן את גן האירועים "הווילה" שהיה חלק מ"פריים כחול" (גן אורנים) שקרס.

לפני חודשים אחדים הכניסה הקבוצה שותף, איש עסקים צרפתי, לשני גני האירועים, והעבירה את פעילותם לחברה חדשה תחת השם "גרין וילה אירועים". בקבוצה שמו להם יעד להגיע למחזור מכירות של 24 מיליון שקל בשני גני האירועים יחד.

פרט לכך, לקבוצה יש רשת קפיטריות ומזון מהיר תחת השם "מורג פסט". לפי אתר האינטרנט של הקבוצה, היא מפעילה את המזנונים בפארק הירקון, פארק שפיים, פארק מיני ישראל, מימדיון, מרכז הירידים תל-אביב, ספארי רמת-גן, בית התפוצות, ימית 2000, בנייני האומה בירושלים, פארק נחשונית, מסעדת שניצל איילה באוניברסיטת תל-אביב, מסעדת ביג שאוורמה במרכז עזריאלי ועוד. אספקת הסחורה נעצרה לכל פעילויות הקבוצה.

מחזור המכירות של המזנונים עומד על כ-42 מיליון שקל בשנה. הקבוצה מעסיקה בימות החורף 80-100 עובדים, ואילו בימי הקיץ מגיע מספר העובדים ל-750-900.

בהתייחס לאחת ההמחאות שבוטלה, אומר מקורב לדני ורנר כי "הספק קיבל מראש הודעה שעומדים לבטל את ההמחאה. הקבוצה לא נוהגת לבטל המחאה מבלי להודיע מראש לספק".

לדברי אותו מקורב, היקף חובות הקבוצה לבנקים עומד על פחות ממיליון שקל, והיקף החובות לספקים אינו חריג ונובע במידה רבה מיחס הבנקים לעסקים מהסוג הזה.

"הענף הזה הוא מוקצה. כשורנר ביקש לגייס כסף ל'וילה' באחד הבנקים, כבר בפתח אמרו לו שהבנק לא נותן הלוואות לגני אירועים", אומר המקורב. "במצב כזה הקבוצה נאלצת לעשות הכול מהון עצמי או לגייס שותפים".

קבוצת מורג סירבה להגיב לידיעה.