שת"פ אסטרטגי לאנזימוטק עם דאיצ'י היפנית; מוערך ב-20 מיליון דולר

שתי החברות ישווקו יחד בברזיל את המוצר של אנזימוטק להפחתת כולסטרול ■ מנכ"ל אנזימוטק, אריאל כץ: "ההשקה מקדמת את החזון שלנו במתן פתרונות אפקטיביים, המבוססים על מרכיבים טבעיים ובטוחים יותר לשימוש"

הסכם שיתוף פעולה משמעותי לחברת הביוטכנולוגיה הישראלית אנזימוטק. החברה, המפתחת ומייצרת מרכיבים פעילים לתעשיות התרופות ותוספי המזון, חתמה על הסכם אסטרטגי עם ענקית התרופות היפנית Daiichi Sankyo. השתיים חוברות כדי לפעול יחד דווקא בברזיל, והן ישיקו את המוצר של אנזימוטק להורדת רמות הטריגליצרידים והכולסטרול. המוצר יושק באמצעות החברה הבת של דאיצ'י בברזיל, המתמקדת בתחום הקרדיולוגיה והטיפול בלחץ דם. לפי הערכות בשוק, היקף העסקה מגיע לכ-20 מיליון דולר.

"אנחנו גאים מאוד להשיק את המוצר בברזיל בשיתוף עם חברת תרופות מובילה כמו Daiichi Sankyo, ועל-ידי כך ליישם את החזון שלנו במתן פתרונות אפקטיביים, המבוססים על מרכיבים טבעיים ובטוחים יותר לשימוש", אמר ד"ר אריאל כץ, מנכ"ל אנזימוטק. הוא הוסיף שהעסקה מהווה עבור אנזימוטק כניסה משמעותית לשוק הדרום אמריקני.

אנזימוטק היא חברה פרטית שממוקמת במגדל העמק ובניו-ג'רזי, והיא נכללה ברשימת הסטארט-אפים המבטיחים של "גלובס" ל-2007-2008. יזם החברה הוא הכימאי ד"ר סובחי באשיר, ובין בעלי המניות ניתן למצוא את גלעם, קבוצת האחים עופר, קרן מילניום וקבוצת ארנסיה. לאנזימוטק יש גם הסכם שיתוף פעולה עם Elder Pharmaceuticals ההודית, המוערך במיליוני דולרים.

100 מיליון דולר למפעל חדש

אנזימוטק עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מרכיבים פעילים, המבוססים על שילוב או שינוי רכיבים תזונתיים, באופן שמשפר את הפעילות הביולוגית שלהם. למעשה, היא פעילה על "קו התפר" שבין תוספי מזון "רגילים" לתרופות. חטיבה אחת שלה מתמקדת בפיתוח פתרונות לטיפול במחלות על-ידי אספקת המינונים האופטימליים של רכיבים טבעיים שאינם זרים לגוף. המוצרים מיועדים לטיפול בהיפרליפידמיה, מניעת מחלות לב, מניעת הידרדרות קוגניטיבית במבוגרים, וכן לטיפול בהפרעות קשב וריכוז בילדים (ADHD). מוצרים אלו משווקים על-ידי חברות תרופות ברחבי העולם. אנזימוטק השקיעה בשנת 2009 כ-100 מיליון דולר בהקמת מפעל חדש במגדל העמק, והיא מעסיקה כיום כמה עשרות עובדים.

המוצר שישווקו אנזימוטק ודאיצ'י בברזיל מבוסס על טכנולוגיה שפותחה על-ידי אנזימוטק. מנהל הפיתוח העסקי בחברה, נמרוד כהן, מציין כי המוצר נחקר במשך למעלה משמונה שנים בשבעה מחקרים פרה-קליניים וקליניים, בארץ ובעולם.

"ההשקה של מוצר זה תאפשר לחברתנו להרחיב את פעילותה, במטרה להפחית את רמת התחלואה במחלות לב", אמר מנכ"ל החברה הבת הברזילאית של דאיצ'י, אלוי בוסיו.

דאיצ'י היפנית מתמקדת בתחום הקרדיולוגיה, והיא נסחרת בבורסה בטוקיו לפי שווי שוק של 1.1 טריליון ין (כ-11.9 מיליארד דולר). ההסכם בין שתי החברות נחתם אתמול בטקס חגיגי בסאו-פאולו, בנוכחות בכירי החברות ושגרירי ישראל ויפן בברזיל.