המלט מדווחת: רווח נקי של כ-1.5 מיליון דולר ברבעון הראשון

המכירות של המלט ברבעון הסתכמו בכ- 16.5 מיליון דולר גידול של כ- 57% לעומת הרבעון המקביל וגידול של כ- 11.4% לעומת הקודם ■ הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ- 6.5 מיליון דולר (כ- 39% מהמכירות) לעומת כ-1.4 מיליון דולר (14% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד

חברת המלט מקבוצת אי.די.בי העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מחברים, ברזים ושסתומים למערכות פיקוח ובקרה תעשייתיות, ולמערכות הובלת גזים בתעשיות מיקרו אלקטרוניקה ותעשיות אולטרה נקיות נוספות, פרסמה היום (א') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2010.

המכירות של המלט ברבעון הסתכמו בכ- 16.5 מיליון דולר גידול של כ- 57% לעומת הרבעון המקביל וגידול של כ- 11.4% לעומת הקודם. העלייה במכירות נובעת בעיקרה מעליה בביקושים בשוק המוליכים למחצה בעיקר בטריטוריות צפון אמריקה ויפן.

המכירות במגזר האולטרה נקיים הסתכמו ברבעון בכ- 6.8 מיליון דולר, גידול של למעלה מ- 200% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וגידול של כ- 26% לעומת הרבעון הרביעי של 2009. מכירות המוצרים במגזר התעשייה התהליכית הסתכמו בכ-9.7 מיליון דולר גידול של כ-15.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וגידול של כ-4% לעומת הרבעון הרביעי של 2009. הקבוצה ממשיכה להשקיע מאמצים שיווקיים להגדלת נתח השוק שלה במגזר זה.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ- 6.5 מיליון דולר (כ- 39% מהמכירות) לעומת כ-1.4 מיליון דולר (14% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

השיפור בשיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2010 נובע בעיקרו מעלייה בהיקפי הייצור ובעקבות כך גידול בניצול כושר הייצור של מפעלי החברה, כתוצאה מהעלייה בביקושים למוצרי החברה. סיבות נוספות לשיפור הן הקיטון בהפרשה למלאי איטי בסך של כ-400 אלף דולר ושיפור משמעותי ברווחיות הגולמית של הפעילות ביפן.

הרווח התפעולי הסתכם בכ-2.1 מיליון דולר ברבעון הראשון לעומת הפסד תפעולי של 3.7 מיליון דולר ברבעון הראשון אשתקד והפסד תפעולי של 2.8 מיליון דולר ב-2009 כולה.

בשורה התחתונה, המלט סיימה את הרבעון עם רווח נקי של כ-1.5 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 4.5 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2009. הרווח נובע בעיקרו מעליה במכירות וברווח הגולמי.

אורי אולינר, מנכ"ל המלט ציין כי "אנו רואים שיפור מתמיד ברמת הביקושים למוצרי החברה, שבחלקם נובעים מהגברת מאמצי השיווק של הקבוצה והצטרפותם של לקוחות חדשים. לשמחתי אנו ערוכים לגידול בביקושים מבחינת יכולות ייצור, דבר שהתבטא היטב בשיפור הניכר ברווחיות הגולמית - 39% ברבעון הראשון לעומת 14% ברבעון המקביל אשתקד".