פסגות: הירידות האחרונות יצרו הזדמנות קנייה בישראמקו

האנליסט טל שיריזלי מעלה מחיר יעד ל-55 אגורות ■ ההתקדמות בפריסת תשתית ההולכה והתבטאויות הנוגעות לאפשרות העלאת נתח הגז הטבעי בכלל מקורות יצור החשמל מעלות את ההסתברות כי קצב ההפקה בפועל יהיה גבוה מזה המוערך במודל

כלכלני פסגות מעדכנים היום (א') את סקירתם על יחידות ההשתתפות של ישראמקו . האנליסט טל שיריזלי ממחלקת מחקר Sell Side בפסגות מעדכן את מחיר היעד ליחידת ההשתתפות של ישראמקו ל-55 אגורות ומעלה את ההמלצה ל"תשואת יתר", לאחר שהירידות האחרונות הובילו לפתיחת דיסקאונט של 16.5% (לעומת שער הפתיחה הבוקר).

מחיר היעד עודכן בעקבות הנפקת זכויות, הערכות עדכניות לגבי עלות הפיתוח מאגר תמר, השקעות ואשרור תחזית תחילת הפקה ב-2012. בנוסף, ההתקדמות בפריסת תשתית ההולכה והתבטאויות הנוגעות לאפשרות העלאת נתח הגז הטבעי בכלל מקורות יצור החשמל מעלות את ההסתברות כי קצב ההפקה בפועל יהיה גבוה מזה המוערך במודל.

"בתקופה של התפתחות סימני שאלה מחודשים לגבי הכלכלה העולמית על רקע האירועים באירופה והשלכותיהם על צמיחה ותמחור, ההשקעה בישראמקו עשויה להוות חלופה מעניינת על רקע האינטרס הלאומי הקיים בפרוייקט תמר, המעבר הרציף של המשק לגז טבעי, חוזים אשר נחתמים לתקופות ארוכות ומהווים עוגן לגבי ההכנסות העתידיות ותחרות מוגבלת כמו גם אי חשיפה ליורו או כל מטבע אירופי אחר".

נציין כי ישראמקו רושמת כעת ירידה של 1.4% למחיר של 48.7 אגורות במהלך המסחר בבורסה.

בעת הקרובה, אומר שיריזלי, עשויות אחזקות ישראמקו ברישיון "שמשון" ובהיתר "דניאל" לרכז עניין. ברישיון שמשון - עד יוני צפויה השותפות להציג פרוספקט ולו"ז לקידוח (הצפוי כנראה ב-2011. בהיתר דניאל - עיבוד תוצאות סקר סיסמי תלת מימדי צפוי להתקבל עד סוף מאי. בנוסף החלטה על פיתוח מאגר נועה עשויה להוביל לפיתוח מאגר "אור" אשר חלק ישראמקו בו, במסגרת חזקת מד יבנה, עומד על 49%.

עוד אומר האנליסט כי "בפברואר התחלנו לסקר את ישראמקו לראשונה תחת הכותרת "השקעה שקולה בתחום ספקולטיבי" ובהמלצת תשואת שוק שנבעה בעיקר מהחפיפה בין מחיר המניה באותה עת למחיר השוק ועל אף ההערכה כי מחיר היעד יעודכן מעלה תוך כדי התקדמות עבודות הפיתוח. כעת, על הדיסקאונט והעובדה כי הערכת השווי מתמחרת את תרומת תמר בלבד על אף הפוטנציאל הקיים גם בנכסי נפט/גז טבעי אחרים בהם מעורבת השותפות אנו מעלים את המלצתנו לתשואת יתר".