המדינה לבג"ץ: עתירת נטוויז'ן נגד רישיון ISP ל-HOT - מוקדמת

בתגובת המדינה לעתירת נטוויז'ן מציין משרד התקשורת כי ל-HOT טרם ניתן רישיון ISP וכי המשרד מטפל בבקשה: "ייתכן כי ההחלטה שתתקבל תעלה בקנה אחד עם בקשותיה של העותרת, מה שיוביל להתייתרות העתירה"

משרד התקשורת מבקש מבג"ץ לדחות על הסף את עתירתה של נטוויז'ן כנגד מתן רישיון ISP לחברת HOT, וזאת מהטעם הפשוט שרישיון כזה עוד לא ניתן לה.

המשרד גם מסביר בצורה מפורטת בתגובה לבג"ץ מדוע אין ולא היה לשר התקשורת משה כחלון כל בעיה של ניגוד עניינים בטיפול בענייני HOT , וזאת בניגוד לטענתה של נטוויז'ן כי היה עליו להימנע מטיפול בעניינים אלה בשל העובדה שאחותו של השר מכהנת בתפקיד בכיר ב-HOT.

בתגובת המדינה לעתירת נטוויז'ן נגד מתן רישיון ISP ל-HOT, מציין משרד התקשורת כי ל-HOT טרם ניתן הרישיון וכי המשרד מטפל בבקשה: "ייתכן כי ההחלטה שתתקבל תעלה בקנה אחד עם בקשותיה של העותרת, מה שיוביל להתייתרות העתירה", נכתב בכתב התגובה. "התשתית העובדתית עליה נשענת העתירה לקויה בחסר מהותי, והיא תשתנה ברגע שתתקבל החלטה. ממילא יצטרכו העותרים להגיש עתירה חדשה או לתקן את העתירה הנוכחית, על מנת להתאימה למסכת העובדות שתהיה קיימת לאחר קבלת ההחלטה. מובן שקיימת גם האפשרות שהעותרת לא תמצא עילה לעתור כנגד ההחלטה לכשזו תתקבל. בנסיבות אלה דינה של העתירה להידחות בשל היותה מוקדמת", צויין בתגובה.

עוד נכתב כי לנטוויז'ן ניתנה ההזדמנות להשמיע את עמדתה פעמים רבות בפני הנהלת המשרד ובפני שר התקשורת. לדברי המשרד, נערכו שימועים והתקיימו פגישות רבות שבהן הובהרה היטב עמדת המשרד ועמדת נטוויז'ן, ובשל העובדה שמדובר בנושא כבד-משקל ורחב, יידרש המשרד למצוא את האיזונים המתאימים לעניין מתן הרישיון.

בנוגע לניגוד העניינים כביכול שיש לשר התקשורת, מציינת המדינה בתגובה כי לשר התקשורת אין כל בעיה לעסוק בסוגיות הקשורות ב-HOT, וזאת בהתאם להסדר ניגוד העניינים שיש לו בשל העובדה שאחותו, עמליה זרקא, עובדת כסמנכ"ל משאבי אנוש ב-HOT.

"לטענת נטוויז'ן כאילו שר התקשורת לוקה בניגוד עניינים בשל כך שאחותו משמשת כסמנכ"לית ב-HOT שידורים אין בסיס", נכתב בתגובה. "הנושא נבדק על-ידי מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, והוחלט כי לא קיים ניגוד עניינים, ואולם מטעמים של זהירות ולשם סילוק חשש למראית-עין נקבע הסדר אשר השר קיבל על עצמו ופועל על-פיו".

לדברי המדינה, הסדר ניגוד העניינים של שר התקשורת לווה גם בהסכמתה של זרקא לוותר על רכיבי שכר התלויים בריווחיות HOT. זרקא, על-פי תגובת המדינה, נאלצה לוותר על בונוסים שקשורים בתוצאות של HOT (אך מקבלת בונוסים שאינם קשורים בתוצאות), והיא מקבלת שכר קבוע שאינו תלוי בריווחיות החברה.