נדחה החוק שיחייב עיכוב התקשורת בדרך למשפחות שכולות

ועדת השרים דחתה את ההצבעה על הצעת החוק שהגישו חה"כ חרמש ושאמה, לפיה התקשורת תוכל לגשת לבית משפחה שכולה רק חצי שעה לאחר שנודע למשפחה על מות יקירם ■ מועצת העיתונות תקבע תקנות בנושא

נדחתה הצעת החוק שזכה לכינוי "חוק רונה רמון". ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה היום (א') אחר-הצהריים את ההצבעה על הצעת "חוק בשורת איוב" של חברי הכנסת שי חרמש וכרמל שאמה, לפיה התקשורת תוכל לגשת לבית משפחה שכולה רק חצי שעה לאחר שנודע למשפחה על מות יקירם.

השרים הפקידו את ההחלטה בידי מועצת העיתונות וביקשו ממנה לקבוע תקנות בעניין.

ח"כ שאמה, מיוזמי הצעת החוק, מסר בתגובה: "אני מקווה שמדובר רק בדחייה ובסופו של דבר הצעת החוק תאושר. תקנות על-ידי מועצת העיתונות אינן מספקות, ויש לקבוע ולעגן את הכללים בחקיקה".

הצעת החוק נולדה בעקבות פניית רונה רמון, אמו של אסף רמון ז"ל שנהרג בתאונת אימון טיס. רמון למדה על האסון מכלי התקשורת שפקדו את ביתה, עוד לפני אנשי קצין העיר.

ח"כ שאמה הוסיף ואמר כי "הצעת חוק זו נולדה בעקבות חוסר הרגישות שגילו כלי התקשורת והפגיעה המיותרת ברגישות בני משפחת רמון ברגעים הקשים ביותר בחייהם. כשכן של משפחת רמון אני יכול להעיד באופן אישי כי התכונה סביב בית המשפחה והצילומים החודרניים היו מיותרים ופוגעים מאד, גם אם לא היתה כוונה זו".