קובי בן-גור פעל למינוי אבנר עופרי לממונה על השכר באוצר

‎‎כך עולה מהאזנת סתר בתיק המינויים ברשות המסים ‏‎‎■ עופרי בעדותו היום: "מי שדיבר על המינוי זה בן-גור, לא אני"‏

‎‎קובי בן-גור פעל באמצעות מיקי צולר, לשעבר מנכ"ל קרן הפנסיה של הע"ל, למינויו של פקיד שומה תל-אביב 4, אבנר עופרי, לתפקיד הממונה על השכר באוצר - כך עולה מהאזנת סתר בתיק רשות המסים, המתעדת שיחה בין בן-גור לעופרי.

עופרי, שהעיד היום (א') בתיק רשות המסים, התייחס לדברים ואמר: "אני לא מכיר מישהו שידחה הצעה לתפקיד כזה. גם מתוך הדברים שלי חוסר הנלהבות שלי די בולט. מי שדיבר על המינוי הזה זה לא אני, אלא הוא. להגיד לך שהתלהבתי מהרעיון, לא. אם היו אומרים לי 'תהיה סגן נציב' הייתי מתלהב הרבה יותר".

‏בתיק רשות המסים מואשמים בכירי רשות המסים לשעבר ובראשם מנהל הרשות לשעבר, ג'קי מצא, בקבלת שוחד, בכך שנכנעו לתכתיביהם של קובי בן-גור ויורם קארשי בכל הנוגע למינויים ברשות המסים.

בד-בבד, מתברר כי בן-גור פנה למנהל הרשות לשעבר, איתן רוב, לצורך קידומו של עופרי בתוך המערכת. לדברי עופרי, הוא לא ידע דבר על כך, אך העיד כי "הקשר בין איתן רוב לבין בן-גור, מן המפורסמות היה".

‏‎‎‏"יחסי תן וקח"

‏בעדותו סיפר עופרי כי הוא ובן-גור חברים, וכי באחד המקרים קיבל טלפון כועס מבן-גור, ובו התלונן על חוות-דעת שנתן על אחת העובדות שלו. "לא הבנתי למה הוא כעס", אמר. "כשהוא אמר שהיא מיועדת לקידום, הבנתי שיכול להית שחוות-הדעת שלי לא תועיל לקידום שלה. הופתעתי מטון הדברים וחשבתי שלא ראוי לדבר כך. הוא ציפה אולי שאשנה את חוות-דעתי. לא חשבתי שאני צריך לשנות את דעתי, כי אחרת זה יחסי תן וקח".

אותה עובדת היתה אשתו של משה כוכבי, הממונה על המינהל בפקיד שומה תל-אביב 1. בעקבות האירוע הזה יחסיהם נותקו למשך חצי שנה, ולאחר מכן נערכה פגישת סולחה.

‎‎קארשי מתרברב

‏לפני עופר, העיד ראש תחום ביקורות במע"מ, רונן אלעד, וזאת לאחר שבהאזנת סתר שנקלטה בתיק, נשמע קארשי מתרברב כי מצא נתן לו או.קיי למנות את מי שהוא רוצה, בין היתר את אלעד. לדברי אלעד, "ג'קי מצא כלל לא מכיר אותי, ולכן לא הגיוני שג'קי מצא אמר דברים כאלה".

אלעד העיד עוד כי "השמועה היתה שג'קי ממנה רק אנשי מקצוע. מי שאין לו תואר, הוא לא פנה אליו. אני יודע שמה שמשפיע זה לא עניינים של היכרויות ושחיתויות ותשלומים אלא המלצות של הממונים".‏‎‎‏