הכיסים העמוקים מאד של ניו יורק ניקס

חברת MSG, המחזיקה בניקס, בקבוצת ה-NHL ניו יורק ריינג'רס, בקבוצת ה-WNBA ניו יורק ליברטי ובאולם הגארדן, רשמה ברבעון הראשון השנה רווח נקי של 17.4 מיליון ד', לעומת הפסד של 1.9 מ' ברבעון המקביל אשתקד

בעוד שלא מעט בעלי קבוצות ב-NBA החליטו להיפטר לאחרונה מהאחזקה בקבוצות, בעיקר משיקולים כלכליים, אצל לא מעט חברות הפעלת קבוצת ספורט היא חלק קטן בפורטפוליו העסקי. כך למשל ניו יורק ניקס, אחת הקבוצות הבזבזניות בליגה, שנמצאת תחת הבעלות של חברת MSG (מדיסון סקוור גארדן).

החברה, שמחזיקה בין היתר בניו יורק ניקס, בקבוצת ה-NHL ניו יורק ריינג'רס, בקבוצת ה-WNBA ניו יורק ליברטי ובאולם המדיסון סקוור גארדן, רשמה ברבעון הראשון של השנה רווח נקי של 17.4 מיליון דולר, לעומת הפסד של 1.9 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. למרות שנה כושלת על המגרש, ההכנסות של ה-MSG עלו ב-9% ל-306.5 מיליון דולר.

מה החלק של קבוצות הספורט בעניין? הן הצליחו להגדיל את ההכנסות ב-0.8% ולסיים את הרבעון בהפסד של 100 אלף דולר בלבד, לעומת הפסד של 14.3 מיליון דולר בעונה הקודמת. הסיבה העיקרית היא דווקא הקיצוץ שנעשה העונה בהוצאות, ובעיקר בשכר השחקנים של הניקס - קבוצת ה-NBA הפחיתה את סעיף השכר שלה ביותר מ-20%, ל-85 מיליון דולר העונה.

עם זאת, הניקס וה-MSG הם רק חלק קטן מהתמונה הכוללת ומהעוצמה הכלכלית האדירה. בפברואר האחרון החליט תאגיד התקשורת כייבלוויז'ן, שמחזיק גם בבעלות על ה-MSG (ובכלל זה על הניקס ויתר קבוצות הספורט) להפריד את חטיבת הספורט לגוף נפרד. כייבלוויז'ן פרסם כי ההכנסות ברבעון האחרון הסתכמו ב-1.75 מיליארד דולר והרווח הנקי ב-75 מיליון דולר. בשנה הבאה אמורה MSG להתחיל בשיפוץ של המדיסון סקוור גארדן, בעלות כוללת שצפויה להגיע ל-850 מיליון דולר.