שטייניץ: "קבלתנו ל-OECD - יום חג, החותמת הכי מכובדת"

(עדכון) - ישראל התחילה את תהליך ההצטרפות בדיוק לפני 3 שנים וב-27 למאי יתקיים בפריז, במטה הארגון, טקס ההצטרפות ■ שטייניץ: "ההודעה על הצטרפות ישראל לארגון ה- OECD מהווה תעודת כבוד למשק הישראלי וכמובן ממלאת את ליבנו גאווה רבה"

מדינת ישראל התקבלה לארגון ה-OECD, כך החליטה היום (ב') המועצה של הארגון, בה משתתפים 31 השגרירים החברות.

ישראל התחילה את תהליך ההצטרפות בדיוק לפני 3 שנים וב-27 למאי יתקיים בפריז, במטה הארגון, טקס ההצטרפות.

שידור חי של מסיבת העתונאים של ראש הממשלה נתניהו עכשיו באפליקצייה של חדשות 2 באייפון

על אף החששות, לפיהם מדינות כגון נורווגיה ושבדיה ינסו לטרפד את הצטרפותה של ישראל על רקע פוליטי, מועצת המנהלים שהתכנסה לפני דקות ספורות החליטה כבר בתחילת הפגישה על הצטרפותה של ישראל.

שר האוצר, יובל שטייניץ קיבל בשמחה את ההודעה ואמר כי "הצטרפותה של ישראל למועדון יוקרתי זה התאפשרה בזכות מדיניות כלכלית אחראית ומאוזנת שהובילה הממשלה בעשורים האחרונים. מדיניות זו כללה את הפחתת החוב של מדינת ישראל, שמירה על מדיניות פיסקאלית ופיתוח ושכלול שווקי ההון. ההודעה על הצטרפות ישראל לארגון ה- OECD מהווה תעודת כבוד למשק הישראלי וכמובן ממלאת את ליבנו גאווה רבה. עם זאת חשוב לזכור שעל אף שזהו יום חגיגי וחשוב, אנחנו רק בתחילתה של דרך. ישראל תידרש להמשיך ולהוכיח את חוסנה ויציבותה של הכלכלה והחל מהיום גם לעמוד בסטנדרטים ובכללים מחייבים".

שטייניץ הוסיף, בראיון לגל"צ: "קבלתנו ל-OECD - יום חג; החותמת הכי מכובדת שישראל היא ממדינות המפותחות בעולם".

לפי לוח הזמנים בעוד שבועיים וחצי יתקיים טקס הצטרפות לארגון בראשות סילביו ברלוסקוני, ראש ממשלת איטליה, ובה השתתפו השרים וראשי ממשלות של המדינות החברות. את ישראל ייצגו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ, שר החוץ אביגדור ליברמן ושר התמ''ת פואד בן אליעזר. גם ראשי ממשלות של אסטוניה וסלובניה, עוד מועמדות להצטרפות, יצטרפו רשמית לארגון. אחרי הטקס, תגיע אמנת ההצטרפות לשולחן הכנסת אשר צריכה לאשרר את האמנה.

ב-29 ביוני צפוי להגיע ארצה מזכ''ל הארגון, אנחל גוריה, לצורך חתימת ההסכמים על ידיו ועל ידי ראש הממשלה נתניהו. עם זאת, החל מסוף מאי, רשאית ישראל לשלוח נציגים לכל ועדת הארגון והחל מסוף יוני כאמור, היא גם יכולה להצביע.

ברוש: "חברות ב-OECD תסייע לישראל לעשות קפיצת מדרגה איכותית"

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, אמר כי "חברות ב-OECD תסייע לישראל לעשות קפיצת מדרגה איכותית במונחים של מדיניות ציבורית ומודרניזציה של המדינה. כחברה בארגון היוקרתי, תעבוד ישראל תעבוד יחד עם הכלכלות המתקדמות בעולם בחיפוש פתרונות לאתגרים הכלכליים, החברתיים, סביבתיים ואחרים".

"על ממשלת ישראל להשתמש בידע הצבור בארגון, על מנת להסיר חסמים לפעילות העסקית במשק, להגביר את התחרותיות ובכך להגביר את קצב הצמיחה במשק. ישראל מצטרפת לארגון כאחת מהמדינות עם ההכנסה הנמוכה ביותר מבין החברות. עם ההצטרפות לארגון עלינו לשים יעד של צמצום הפערים בהכנסה לנפש לעומת ממוצע ה-OECD, תוך שנים אחדות".

עוד אומר ברוש: "המגזר העסקי הישראלי כבר עבר מזמן תהליך של גלובליזציה וחשיפה לשוק העולמי. ההצטרפות לארגון תתרום בעצם לגלובליזציה גם של הסקטור הציבורי. עצם החברות בארגון והשתתפות בוועדות השונות כחברים מלאים תחשוף אותנו למה שקורה ומתבצע בארצות האחרות ותסייע לשלב טוב יותר את המשק הישראלי על רבדיו השונים בכלכלה הגלובלית".

"הצטרפות ישראל לארגון תאלץ את ישראל לעבור תהליך התייעלות מאוד חשוב בכל הקשור לתפקודו של המגזר הציבורי", מסר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר. "אין ספק כי חברות מלאה של ישראל בארגון ה- OECD תקנה לה מעמד כלכלי הדומה לזה של המדינות המפותחות בעולם", הוסיף לין.

יו"ר ועדת הכספים משה גפני אמר כי הצטרפות ישראל למדינות ה-OECD מהווה הישג מרשים למעמדה של הכלכלה הישראלית. "אין ספק כי מדובר בצעד חשוב מאד לביסוסה ולחוסנה של הכלכלה הישראלית ולמעמדה הבינלאומי, אני מברך את שר האוצר יובל שטייניץ על הנחישות והעקביות שהפגין לאורך כל הדרך. אני שמח כי לוועדת הכספים היה חלק בדיונים עם נציגי הארגון בתהליך ההצטרפות, ומברך על סיום המהלך", מסר גפני.

יצוין, כי לא כולם מרוצים עם הצטרפותה של ישראל ל-OECD. שר הרווחה, יצחק הרצוג אמר היום כי "לפני שיוצאים בתופים ובמחולות צריך לזכור שה-OECD הציב בפנינו תמונת מראה שמחייבת אותנו להשקעה מאסיבית בחברה וברווחה. אנו כעת המדינה הענייה ביותר בארגון ויש לשים בראש סדר העדיפויות שלנו את צמצום הפערים בחברה לרבות בהקצאת משאבים משמעותיים לתחומי חברה ורווחה".