בג"ץ דן בעתירת אומ"ץ נגד סגירת תיק אולמרט בפרשת בנק לאומי

תנועת אומ"ץ טענה כי יש נתק בין הממצאים של פרקליט המדינה משה לדור בדו"ח על פרשת בנק לאומי - לבין השורה התחתונה בה הוחלט שלא להעמיד לדין את אולמרט

"התנהלותו של אהוד אולמרט בפרשת בל"ל לא היתה אות ומופת לתקינות ההליך המינהלי", כך אמר היום (ב') המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט, בעת דיון בבג"ץ בעתירת תנועת אומ"ץ, הדורשת להעמיד את ראש הממשלה לשעבר לדין גם בפרשה זו. ועם זאת ביקש נציג הפרקליטות משופטי בג"ץ - מרים נאור, עדנה ארבל ועוזי פוגלמן - לדחות את העתירה ולחייב את אומ"ץ בתשלום הוצאות משפט.

תנועת אומ"ץ, באמצעות עו"ד ישראלה אלימלך, טענה כי יש נתק בין הממצאים של פרקליט המדינה משה לדור בדו"ח על פרשת בל"ל לבין השורה התחתונה שלא להעמיד לדין את אולמרט. עם זאת, השופט פוגלמן אמר שכדי שבית המשפט יתערב בהחלטת פרקליט המדינה, יש לקבוע כי ההחלטה לסגור את התיק מצויה מחוץ למתחם הסבירות.

הוכחת מירמה

בתוך כך, העידו היום במשפטם של אולמרט ושל מזכירתו לשעבר שולה זקן בבית המשפט המחוזי בירושלים נציגים של ארגונים נוספים שהזמינו את אולמרט להשתתף בכנסי התרמה מטעמם בחו"ל, במסגרת פרשת "ראשונטורס", שבה נאשם אולמרט בקבלת דבר במירמה. עדויותיהם של נציגי הארגונים נחוצות לתביעה כדי להוכיח כי רומו במסגרת גביית התשלום עבור הטיסות והאירוח שלהם זכה אולמרט.

אבי פזנר, היו"ר העולמי של קרן היסוד, העיד על כנס שהתקיים באפריל 2005. לדבריו, אם היה יודע שנסיעת אולמרט ממומנת במימון עודף, הוא היה נמנע מלאשר את ההוצאה הכספית. עוד העידו נציגי ארגון על"ה, "מצעד החיים" וארגונים נוספים.

במשפט נפרד המתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים נגד רייצ'ל ריסבי-רז, מתאמת הנסיעות לשעבר של אולמרט, אמורה הסניגוריה להגיש תשובה מפורטת לאישומים עד חודש יולי, וכך תישמע למעשה גם גירסתה בשאלת האחריות, המודעות והכוונה הפלילית שהיו בפועל לכל אחד מהמעורבים בסוגיית הנסיעות.