פועלים סהר ממליץ להתנגד לעסקת פולאר תקשורת-רשת

פולאר תקשורת אמורה לרכוש 20% ממניות זכיינית ערוץ 2 רשת שמחזיק אביב גלעדי תמורת שקל בודד ■ פועלים סהר: "תזרים המזומנים עלול להיפגע במקרה של הזרמת הון לרשת"

התנגדות מקיר לקיר לעסקת פולאר תקשורת-אביב גלעדי במניות זכיינית ערוץ 2 רשת. ל"גלובס" נודע, כי מחזיקי שתי סדרות האג"ח של פולאר תקשורת מקבוצת לידר מתנגדים לאישור העסקה.

בית ההשקעות פועלים סהר, המייעץ למוסדיים כיצד להצביע באסיפות הכלליות, ממליץ לאשר את הסדר החוב בפולאר תקשורת, אך מציע להם להתנגד לעסקה לרכישת חלקו של אביב גלעדי ברשת תמורת שקל אחד: "מבחינת מחזיקי האג"ח תזרים המזומנים המיועד להחזר החוב אינו מסתמך על מימושה של רשת, אך הוא עלול להפגע במקרה של הזרמת הון נוספת לרשת. ההשקעה ברשת אינה משרתת את האינטרסים הכלכליים של מחזיקי האג"ח".

בחודש שעבר הודיעה פולאר תקשורת על רכישת 20% ממניות רשת שבהן מחזיק גלעדי, כאמור תמורת שקל בודד, וכן כי תיקח על עצמה את חובותיו, הלוואותיו וערבויותיו של גלעדי לזכיינית, המסתכמים בכ-26 מיליון שקל.

גם בעלי השליטה ברשת, אודי אנג'ל ואייל עופר, מתנגדים לעסקה, וככל הידוע נמשך החיפוש אחר רוכש אחר למניות גלעדי בזכיינית. התנגדות בעלי מניות השליטה ברשת נובעת מהעובדה שפולאר תקשורת בעצמה לא הזרימה בתקופה האחרונה כסף לזכיינית, בדומה לגלעדי, ולא ברור אם ומתי תחל לעשות זאת. מעופר מדיה נמסר בתגובה: "נברך על כל בעל מניות שיעמוד בחובותיו לזכיינית". באחרונה ביקש מנכ"ל רשת, אבי צבי, מבעלי המניות בזכיינית להזרים לזכיינית 50 מיליון שקל כדי לכסות חובות עבר.

בעלת השליטה ברשת היא חברת לין אור תקשורת של אנג'ל ועופר, המחזיקה ב-51% ממניות הזכיינית. פולאר תקשורת תחזיק לאחר העסקה עם גלעדי, במידה שתושלם, 33% ממניות החברה.

בחודש שעבר הסביר מקורב לפולאר תקשורת, כי "אביב גלעדי היה חייב למכור את ההחזקה שלו ברשת, בעקבות בקשת הרגולטור שאוסר עליו החזקה צולבת הן ברשת והן בטלוויזיה הרב ערוצית. מכיוון שבעל המניות העיקרי בחברה, לא יכול לגדול מעבר ל-51%, פולאר רכשה אותן ללא תמורה".

כתוצאה מהעסקה עם גלעדי צפויה פולאר תקשורת לרשום הפסד של כ-17.5 מיליון שקל בגין הפחתת מלוא השקעתה ברשת. פולאר תקשורת סיימה את 2009 בהפסד של 23 מיליון שקל בהמשך להפסד של 123 מיליון שקל ב-2008. לחברה יש חובות של 216 מיליון שקל מתוך זה 81 מיליון שקל למחזיקי האג"ח בשתי סדרות. באוגוסט האחרון פנתה פולאר תקשורת למחזיקי האג"ח שלה בבקשה לדחות תשלום שהיא חייבת להם, ובהסדר אליו הגיעה עימם נדחה התשלום בשנה, תוך שהוכנסו להסכם תנאים לשינויו במידה שהחברה תממש את החזקותיה בחברת הלוויין yes.

בספטמבר האחרון הצליחה פולאר תקשורת למכור חלק מהחזקותיה ב-yes (2.54%) לאיש העסקים יואב חרל"פ. כן מכרה החברה 32% מכלל ההלוואות שהעמידה לחברת הלוויין תמורת 40 מיליון שקל. במארס מכרה את יתרת החזקותיה ב-yes (5.4%) לחברת יורוקום של שאול אלוביץ' תמורת 75 מיליון שקל. בעקבות מימוש ההחזקה בחברת הלוויין פרעה החברה את התשלום לבעלי האג"ח בסוף ינואר השנה.